فشار به برنامه‌سازان «هفت» در شأن وزارت فرهنگ نیست

۱ اسفند ۱۳۹۵

5 ساعت،29 دقیقه

استان وایر- معاون پارلمانی وزارت فرهنگ اظهارات مجری برنامه تلویزیونی هفت درخصوص فشارهای وزارت فرهنگ و سازمان سینمایی به این برنامه را «بی‌پایه و اساس» توصیف کرد.

هادی حسینی در گفت‌وگو خبرگزاری خانه ملت با اشاره به ادعای مجری برنامه تلویزیونی «هفت» مبنی بر اینکه آیتم ویژه این برنامه درخصوص بررسی جشنواره فیلم فجر به دلیل فشارهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی حذف شده است، گفت: صدا و سیما یک رسانه ملی است که همیشه موضوعات را از دید خود نقد و بررسی کرده و ادعای مجری یک برنامه مبنی بر فشار برای حذف بخش‌هایی از آن برنامه، در شأن رسانه ملی نیست لذا ادعای مجری برنامه «هفت» نوعی خودزنی محسوب می‌شود.

 وی فشار به صداوسیما برای جلوگیری از پخش برنامه‌ای منتقدانه را در شأن وزارت فرهنگ نیز ندانست و افزود: نقد برای صداو سیما آزاد است اما این نقد باید منصفانه باشد ضمن آنکه احتمالا حذف بخشی از برنامه هفت به درخواست خود مسئولان شبکه سه و دیگر مسئولان رسانه ملی به دلیل حواشی که می‌توانست ایجاد کند، صورت گرفته است.

در برنامه «هفت» بهروز افخمی مدعی شد بخش‌هایی از آیتم ویژه برنامه «هفت» برای بررسی سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با فشارهای وزارت ارشاد و سازمان سینمایی حذف شد.