ظریف: ایران به تهدید و تحریم پاسخ خوبی نمی دهد

۱ اسفند ۱۳۹۵

7 ساعت،26 دقیقه

ظریف: تهدید علیه ایران کارساز نخواهد بود

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، با اشاره به مواضع جدید واشنگتن گفت، تهدید علیه ایران کارساز نخواهد بود.

به گزارش رادیو فردا، آقای ظریف با اعلام این سخنان در پنجاه و سومین کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان گفت: «ایران به تهدید پاسخ خوبی نمی‌دهد. ما به حرف زور، پاسخ خوبی نمی‌دهیم. ما به تحریم پاسخ خوبی نمی‌دهیم. اما به احترام متقابل پاسخ خیلی خوبی می‌دهیم.» دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، بارها از توافقنامه اتمی ایران و گروه پنج به علاوه یک در وین انتقاد کرده است. او در مبارزات انتخاباتی‌اش وعده داده بود که در صورت به قدرت رسیدن در این توافق بازنگری خواهد کرد. ایران توافق هسته‌ای وین را توافقی چند جانبه می‌داند و تأکید می‌کند که آمریکا نمی‌تواند به تنهایی از این توافق کناره بگیرد.

پرونده تعرض به سفارت عربستان تا 10 اسفند به دادگاه تجدیدنظر می‌رود

وکیل‌مدافع یکی از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان از ارسال این پرونده تا دهم اسفندماه به دادگاه تجدیدنظر خبر داد.

مصطفی شعبانی گفت: حجم این پرونده بسیار زیاد است. در پیگیری‌هایی که داشتم اعلام کردند که تا 10 اسفندماه پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارسال می شود. شعبانی پیش از این به ایسنا گفته بود: از مجموع 20 متهم این پرونده، تعدادی تبرئه و تعدادی هم حبس‌شان تعلیق شد که به حکم اعتراض نکردند، ولی برخی دیگر که به حبس های سه و شش ماهه محکوم شده بودند و حدود 5 نفر هستند، به رأی دادگاه اعتراض کرده‌اند. به گزارش ایسنا، 28 و 29 تیرماه سال جاری دو جلسه دادگاه در خصوص رسیدگی به اتهامات 20 نفر از متهمان پرونده تعرض به سفارت عربستان در شعبه 1060 کیفری 2 مجتمع قضایی کارکنان دولت به ریاست قاضی فرشید دهقانی برگزار شد که برخی از متهمان تبرئه، برخی دیگر به حبس‌های تعلیقی و برخی نیز به حبس‌های 3 و  6 ماهه محکوم شدند.

تجمع اعضای مسکن پرند و مهر پردیس و مالباختگان کاسپین و ثامن الحجج در مقابل مجلس

جمعی از اعضای مسکن هواپیمایی پرند، مسکن مهر پردیس و مالباختگان موسسه کاسپین و ثامن الحجج امروز در مقابل مجلس ایران تجمع کردند.

 به گزارش خبرگزاری ایسنا، جمعی از کارکنان سازمان هوایی کشور با تجمع مقابل مجلس خواستار احقاق حق اعضای پروژه ۱۱۰۰واحدی "هواپیمایی پرند" و ۴ هزار واحدی فاز ۳ پرند شدند این درحالی است که با وجود پرداخت مبالغ بسیار پس از گذشت ۱۰ سال، این واحدها همچنان به آن‌ها تحویل داده نشده و ساخت‌شان نیمه کاره مانده، ضمن آنکه هیات مدیره این واحدها حاضر به پاسخگویی و پرداخت حق مردم نبوده و به تعهدات خود پایبند نیستند. برخی از متقاضیان مسکن مهر شهر جدید پردیس  با ۸۲ هزار متقاضی نیز به دلیل عدم تحویل واحدهایشان از سال ۹۲ تاکنون به آنها پیوسته مقابل مجلس تجمع کرده و خواستار رسیدگی مجلس به مشکل‌شان شدند. مالباختگان موسسه "کاسپین"(دارای مجوز از بانک مرکزی) به دلیل بلوکه شدن سرمایه‌هایشان در این موسسه و اینکه نمی‌توانند حتی یک ریال از پول خود را برداشت کنند با تجمع در مقابل مجلس خواهان پاسخگویی و مسئولیت پذیری بانک مرکزی در مقابل مشتریان این موسسه شدند.

دستکم ۲۵ جاده مهم کشور به دلیل شرایط جوی کماکان مسدود هستند

به دلیل بارش برف سنگین، شرایط جوی نامناسب و طغیان رودخانه‌ها در برخی نقاط کشور، دستکم ۲۵ جاده مهم در روز یکشنبه کماکان مسدود هستند.

به گزارش خبرگزاری های داخلی ایران ، جاده‌های شمشک - دیزین، پونل – خلخال و شیراز – جهرم از جمله جاده‌هایی هستند که هنوز امکان تردد در آنها وجود ندارد. شرایط نامناسب جوی موجب شده تا رفت و آمد در مسیرهای پرتردد در تمامی آزادراه‌های منتهی به تهران دشوار باشد و در ساعات بسیاری، ترافیک سنگین در این مسیرها گزارش می‌شود. رفت و آمد در برخی جاد‌ه‌ها مانند گنجنامه – تویسرکان در استان همدان، سقز – مریوان در استان کردستان، بندر لنگه – خمیر در استان هرمزگان، سیاهکل – دیلمان در استان گیلان و بوشهر – دیر در استان بوشهر، در حال حاضر ممنوع است. همزمان پلیس راهور نیز با انتشار هشدارهای مختلف از راننده‌ها خواسته است که به دلیل شرایط نامناسب جوی در بسیاری از نقاط کشور، با احتیاط ویژه‌ای رانندگی کنند و هشدارها و علائم راهنمایی و رانندگی را در جاده‌ها، نادیده نگیرند.