حمله پلیس فدرال عراق به آخرین نقاط تمرکز “داعش” در موصل

۳ خرداد ۱۳۹۶

لندن – شرق الاوسط آنلاین
نیروهای پلیس قدرال عراق روز یکشنبه (۲۱ مه) برخی مواضع گروه تروریستی “داعش” در غرب موصل را بمباران کردند. این مناطق آخرین نقاط تمرکز این گروه در موصل به شمار می روند.
این حملات با صدای انفجارهای شدید و ستون های دود غلیظ ناشی از انفجارها همراه بوده است. به گفته پلیس عراق انبارهای تسلیحاتی گروه تندرو با هواپیماهای بدون سرنشین پلیس فدرال مورد هدف قرار گرفت.
روز شنبه (۲۰ مه) ده ها خانواده ساکن محله ۱۷ تموز در خط تماس نیروهای عراقی با داعش از این محله خارج شدند. به گفته سازمان ملل، این افراد، حالا به ۴۳۵ هزار نفری اضافه شده اند که از زمان آغاز عملیات نظامی نیروهای عراقی در ماه فوریه مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند.
نیروهای عراقی با پشتیبانی ائتلاف جهانی ضد داعش به رهبری آمریکا ضمن ورود به بخش غربی موصل موفق به اخراج گروه تروریستی داعش از محله هایی از بخش غربی شده اند و حالا، فقط منطقه ای به مساحت ۱۲ کیلومتر از کنترل آنها خارج است. نیروهای عراقی می کوشند تا پیش از آغاز ماه رمضان کنترل کامل شهر را به دست بگیرند
The post حمله پلیس فدرال عراق به آخرین نقاط تمرکز “داعش” در موصل appeared first on الشرق الاوسط فارسی، پنجره ای بسوی جهان ایرانی و دنیای عرب.