قتل دو تن به دلیل اعتراض به سخنان اسلام‌ستیزانه در یک قطار در آمریکا

۶ خرداد ۱۳۹۶

دو مرد که در برابر سخنان اسلام‌ستیزانه یک مسافر علیه دو زن مسلمان در قطاری در پورتلند ایالات متحده اعتراض کردند، با ضربه‌های چاقوی او به قتل رسیدند.
تظاهرات علیه اسلام هراسی در لوس آنجلس، ژانویه امسال
روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» گزارش داده که جمعه عصر، ۲۶ مه یک مرد در قطاری در پورتلند در ایالت اورگن آمریکا شروع به فریاد کشیدن بر سر دو زن مسلمان مسافر می‌کند. این مرد با ادبیاتی اسلام‌ستیزانه به این دو زن که یکی از آنان حجاب بر سر داشته، پرخاش می‌کند.
او فریاد می‌زده که مسلمان‌ها «جنایتکارند.» و خطاب به دو زن مسلمان گفته که «از قطار بیرون بروید و برگردید کشورتان، چون اینجا مالیات نمی‌دهید.»
به گفته این گزارش، چند مرد مسافر تلاش می‌کنند تا او را آرام کنند، اما او با چاقو به آنها حمله‌ور می‌شود.
در این حمله دو تن جانشان را از دست دادند و نفر سوم در بیمارستان بستری شده است.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در زمان کارزارهای انتخاباتی خود از ادبیاتی اسلام‌ستیزانه استفاده می‌کرد. او وعده داد که از ورود مسلمانان به کشور جلوگیری کند. او گفته بود که به نظرش در میان مسلمانان نسبت به آمریکا «نفرت زیادی وجود دارد.»
ترامپ پس از ورود به کاخ سفید تلاش کرد تا به وعده خود عمل کند. او طی یک دستور مهاجرتی ابتدا ورود شهروندان هفت کشور مسلمان از جمله ایران به خاک ایالات متحده را موقتاً منع کرد. این فرمان از سوی یک قاضی فدرال معلق شد و ترامپ دستور مهاجرتی دوم را با حدف عراق از لیست کشورهای ذکرشده، برای شهروندان شش کشور مسلمان از جمله ایران صادر کرد. این فرمان نیز با دخالت قاضی‌های فدرال تعلیق شده‌است.
فعالان حقوق بشر و نیز فعالان حقوق مسلمانان در آمریکا بارها نسبت به ادبیات ترامپ و دولت او هشدار داده و آن را عاملی در افزایش اسلام‌ستیزی و اسلام‌هراسی در آمریکا دانسته اند.

بیشتر بخوانید