تعامل٬ به ابزار نفوذ آمریکا تبدیل شده است

۱۲ تير ۱۳۹۶

علی سعیدی٬ نماینده علی خامنه‌ای در سپاه پاسداران گفته که امروز «تعامل» ابزار آمریکا برای «نفوذ» شده و این کشور قصد تقویت «جریان تکنوکرات‌های متمایل به غرب» در ایران را دارد.
آقای سعیدی با انتقاد از توافق هسته‌ای برجام٬ افزوده که «معلوم شده هدف آن‌ها {آمریکا} فراتر از هسته‌ای بوده و وقتی نتوانستند به هدف خود برسند به جای اول بازگشتند، نقد داده‌ایم و نسیه گرفته‌ایم.»
وی مدعی شده آمریکا «سه برنامه حمایت از عناصر غرب‌گرا و غرب‌باور، شرطی‌سازی افکار عمومی مردم و تقویت جریان تکنوکرات‌های متمایل به غرب را در دستور کار دارد.»
او توضیح بیشتری در این زمینه نداده٬ اما در ادامه کنایه‌های خود به حسن روحانی گفته «برخی می‌گویند پولی که صرف موشک می‌کنیم اگر خرج کارهای دیگر کنیم خیلی بهتر است. اگر لیبرال دموکراسی با منطق پیش رفته چرا بودجه نظامی آمریکا و اروپا افزایش پیدا می‌کند؟«
سعیدی با دفاع از افزایش قدرت نظامی ایران اضافه کرده «اگر امروز سلاح نداشتیم چه اتفاقی می‌افتاد؟ قدرت دفاعی ما تضمین بقای انقلاب اسلامی است و قدرت موشکی ما یک اهرم برای بازدارندگی است.»
پس از اظهارات رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر تلاش آمریکا برای «نفوذ» در ایران٬ هواداران وی نیز با استفاده از این واژه٬ به عملکرد دولت روحانی در زمینه سیاست خارجی انتقادهای تندی وارد می‌کنند.