واکنش ها به اعتصاب غذای مهدی کروبی ادامه دارد

۲۶ مرداد ۱۳۹۶

34 دقیقه

ادامه واکنش‌ها به اعتصاب غذای مهدی کروبی

علی مطهری، نایب رئیس مجلس، با اشاره به اعتصاب غذای مهدی کروبی، از منتقدان دولت ، هشدار داده است «ممکن است فردا دیر باشد.»

از سوی دیگر بهرام پارسایی، سخنگوی فراکسیون امید در مجلس گفته است اعضای این کمیسیون برای پیگیری موضوع اعتصاب غذای کروبی، در حال رایزنی‌هایی با معاون اول رئیس جمهور و وزرای مربوطه هستند. شماری دیگر از فعالان سیاسی، از جمله حسن خمینی، نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی، و همچنین شهربانو امانی، ‌عضو شورای شهر تهران، از حسن روحانی خواسته‌اند تا برای رفع حصر کاری کند.
خانواده مهدی کروبی پیش‌تر خبر داده بودند مهدی کروبی، در اعتراض به شرایط حصرش و با اصرار بر برگزاری دادگاهی علنی، دست به اعتصاب غذای خشک زده و ساعت یک بامداد پنج‌شنبه بار دیگر به بیمارستان بازگردانده شده است.وی همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه بيمارستان اعتصاب غذای خود را  ادامه  داده و ساعاتی پیش خبرهایی مبنی بر انتقال وی به بخش مراقبت های ویژه منتشر شد.

 

ابراز نگرانی عفو بین الملل از از وضعیت سلامتی آرش صادقی در زندان

سازمان عفو بین الملل از وضعیت سلامتی آرش صادقی در زندان بشدت ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی فوری او شد.

در بیانیه عفو بین الملل، آمده است: آرش صادقی، زندانی عقیدتی و فعال حقوق بشر بسختی بیمار است و باید در بیمارستانی در خارج از زندان بستری شود اما مقامات مسئول، ظاهرا به دستور سپاه پاسداران، از انتقال او به بیمارستان خودداری می کنند. عفو بین‌الملل این رفتار را مصداق شکنجه دانسته و خواستار آزادی فوری و بی ‌قید ‌وشرط او و همسرش گلرخ ابراهیمی شده است.

 

ابراز مخالفت مجدد ایران و ترکیه با برگزاری همه پرسی در کردستان عراق

محمدحسین باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران، در پایان سفر سه روزه‌اش به ترکیه گفت مهم‌ترین مسأله از نظر مقامات دو کشور، موضوع اعلام تصمیم همه‌پرسی کردستان عراق بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرلشکر پاسدار باقری پس از دیدار با مقام‌های ارشد ترکیه، از جمله رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری آن کشور، گفت دو طرف درباره برگزاری همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق مخالفند زیرا به گفته او در صورت تحقق این موضوع «مبنایی برای آغاز تنش و درگیری در داخل کشور عراق خواهد شد که تبعات آن دامن کشورهای همجوار را می‌گیرد».
 

هشدار نسبت به احتمال وقوع سیل در 10 استان ایران

ستاد مدیریت بحران کشور درباره احتمال سیل در 10 استان فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، گلستان، زنجان و سمنان هشدارداد.

بر اساس گزارش منتشر شده در ایلنا، رگبار موقتی و رعد و برق در برخی مناطق فارس، مناطق جنوبی و شرقی بوشهر، برخی مناطق هرمزگان، ارتفاعات جنوب و جنوب غرب کرمان، شرق کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی به‌وقوع خواهد پیوست.