قرقاش:‌ هراسی از حوثی ها نداریم و شبه نظامیان ایران خطر واقعی هستند

۲۹ شهریور ۱۳۹۶

ابوظبی: الشرق الاوسط
وزیر مشاور در امور خارجه امارات انور قرقاش گفت اظهارات تهدید آمیز حوثی ها درباره حمله به امارات و پایتخت این کشور دلیل مادی و ملموسی برای لزوم انجام عملیات طوفان قاطعیت است. او در چندین توئیت روز ۱۴ سپتامبر در واکنش به اظهارات تهدید آمیز سرکرده شورشیان حوثی افزود «شبه نظامیان ایران اهداف پلید و خبیثانه ای دنبال می کنند و خطر واقعی به شمار می روند.»
قرقاش در ادامه خاطر نشان کرد «پادشاه عربستان سعودی به دلیل درک خطر تغییر موازنه استراتژیک عملیات طوفان قاطعیت را راه اندازی کرد. تهدیدهای حوثی مساله عملیات طوفان قاطعیت را تاکید می کند. ائتلاف عربی در حال نبرد برای تامین آینده منطقه است و این نبرد ضروری به نظر می رسد.»
او افزود «هراسی از تهدیدها و حماقت های گروه حوثی نداریم. این تهدیدها بیانگر نومیدی کسانی است که دم از توهمات برباد رفته می زنند اما در عین حال گویای مقاصد پلید آنان برای ایجاد ناامنی و بی ثباتی در خلیج عربی است.»
این وزیر اماراتی یادآور شد «نیاز به همبستگی عربی با توجه به چالش های کنونی بیشتر شده و ائتلاف عربی نمونه بارز رویارویی با این چالش ها است.»

The post قرقاش:‌ هراسی از حوثی ها نداریم و شبه نظامیان ایران خطر واقعی هستند appeared first on الشرق الاوسط فارسی، پنجره ای بسوی جهان ایرانی و دنیای عرب.