دیدار جمعی از اعضای حزب اعتماد ملی با خانواده مهدی کروبی در زادروز دبیرکل محصورشان

۴ مهر ۱۳۹۶

به مناسبت بزرگداشت زادروز دبیرکل حزب اعتماد ملی، قائم مقام این حزب به همراه تنی چند از مسئولین و اعضای حزب اعتماد ملی با خانواده حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی دیدار کردند.
به گزارش سحام، در ابتدای این دیدار رسول منتجب‌نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی ضمن تسلیت ایام شهادت امام آزادگان و مظلومان، تولد ۸۰ سالگی دبیرکل این حزب را به همسر و فرزندان مهدی کروبی تبریک گفت و افزود: “ما ضمن اینکه عزادار امام حسین(علیه السلام) هستیم، زادروز یکی از اسوه های مردانگی زمان خودمان یعنی آقای کروبی را گرامی می داریم.”
قائم مقام این حزب در ادامه افزود: آقای کروبی دو خصوصیت بارز داشت که ما بعد از انقلاب با این مشخصات در نظام کسی را نداشتیم. یکی اینکه بعد از ارتحال امام که موضوع ردصلاحیت ها پیش آمد، ایشان بدون نگاه به گرایش سیاسی آن اشخاص تمامی تلاش خود را برای گرفتن تأیید صلاحیت به کار می بست و برایش هیچ فرقی نمی کرد میان سنی و شیعه، قومیت و دیدگاه سیاسی راست یا چپ آن افراد. وی تلاش می کرد تا با رایزنی با تمام ارکان قدرت، برای افراد رد صلاحیت شده، تایید صلاحیت بگیرد. متأسفانه خلاء حضور چنین شخصیتی در جامعه به طور جدی احساس می شود و امیدواریم که شرایطی مهیا شود تا ایشان مجدداً در جامعه حضور داشته باشند.
رسول منتجب نیا در ادامه گفت: دومین خصوصیت آقای کروبی، دفاع از مظلوم بود. اگر کسی مورد ظلم واقع می شد و ایشان هرکجا احساس می کرد در حق کسی جفا شده است، کوتاهی نمی کرد. خواه آن فرد درویش باشد یا ملی مذهبی و یهودی یا از هر گروه و طیفی.
قائم مقام مهدی کروبی در پایان ابراز امیدواری کرد که امسال، موجبات رفع حصر آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد فراهم آید.
در پایان اعضای حزب اعتماد ملی، تابلوی معرق منقش به طرح معروف ظهر عاشورا اثر استاد فرشچیان را به رسم یادبود به خانواده آقای کروبی تقدیم کردند و ابراز امیدواری کردند که این هدیه به دست دبیرکل محصورشان برسد.