عاشورای تهران فراموش نمی‌شود؛ آن روز تهران هم کربلا شد

۹ مهر ۱۳۹۶

کلمه – نرگس مستوفی: اینجا تهران است، ظهر عاشورا، عزاداران حسینی حسین گویان ابالفضل را صدا می‌کنند تا ریشه ظلم را بخشکاند.
اینجا تهران است، مرد از خانه خارج می‌شود تا به صف عزاداران حسینی بپیوندد، گلوله سینه‌اش را نشانه می‌رود.
اینجا تهران است، زن از خانه خارج شده، او عزادار حسین است، ماشین نیروی انتظامی از روی او رد می‌شود.
اینجا تهران است، پسر جوان از خانه خارج شده تا به سوگ حسین بنشیند، او را از روی پل به پایین پرت می‌کنند.
اینجا تهران است، کربلا نیست، عاشورای ۱۳۸۸ شمسی، اما گویی عاشورای ۶۱ هجری قمری است. ندی “هل ناصر من ینصرنی” را شنیده‌اند و به خیابان‌های شهر آمده‌اند. عزادار حسین هستند، سیاه پوشیده‌اند، دسته‌های عزاداری تشکیل داده‌اند، شعارشان یا حسین است و ابالفضل علمدار و …
فریاد مظلمومانه‌ی مردم را تاب نیاوردند، یک نفر را از روی پل پرت کردند و دیگری را ماشین زیر گرفت. خواهرزاده‌ی میرحسین میهمان گلوله شد و دیگر به خانه باز نگشت. حرمت ماه حرام بازهم نگه داشته نشد. دوره راه افتادند، فیلم ساختند و صحنه سازی کردند، تصویر از جشن و هلهله‌ پخش کردند و گفتند کجایید که به ساحت حسین(ع) بی‌حرمتی شد، غافل از آنکه بی‌حرمتی ریختن خون در ماه حرام بود، بی‌حرمتی، حرمت نگه نداشتن حرمت عزادران حسین بود.
امپراطوری دروغ از همان شب شروع کرد، بازداشت کردند و فرمان خاموش باش سر دادند، ۹ دی ساختند و نمایش برپاکردند اما یادشان رفت که یزید نتوانست با آن هیاهو پیام عاشورا را خاموش سازد و فریاد زینب نسل به نسل قرن به قرن، سینه به سینه چرخید و رسید به امروز.
هشت سال از عاشورای تهران گذشت، تمام تلاش خود را کردند تا حقیقت آن روز در هیاهوی رسانه‌ای گم شود، اما نشد، نتوانستند صدای ملت حق‌جوی را خاموش کنند، صدای حق قرن به قرن خاموش نشد، رسا تر شد، خون حسین (ع) و یارانش جوشید و خروشید تا به امروز رسید، پس چطور توقع داشتند خون ریخته‎‌ی ۸ سال پیش نجوشید و به امروز نرسد تا جاییکه سردارشان، سردار نجات در صدا و سیمایی که سردمدار تحریف عاشورای ۸۸ بود اعتراف کند:” “آن روزی که آن اتفاقات عاشورا افتاد که یک عده‌ای در روز عاشورا حمله کردند و آن شعارها را هم دادند، بلافاصله از طرف دفتر آقا برای ما پیام آوردند از طرف ایشان و گفتند این را بدانید این آقایانی که فتنه‌گر هستند انها اهل این کار نیستند که می آیند خیمه امام حسین را آتش می‌زنند! اینها کار ضد انقلاب است ….” ۸ سال بر طبل دروغ کوباندند، ۸ سال با بلندترین بلندگوها فریاد دروغ سر دادند غافل از آنکه خون به ناحق ریخته خود می‌جوشد و فریاد می‌شود علیه صاحبان ظلم.
عاشورای تهران فراموش نمی‌شود، تهران کربلا شد.