حبس خانگی سه خانوار در مشگین شهر

۲۵ مهر ۱۳۹۶

14 ساعت،17 دقیقه

استان وایر- حبس خانگی سه خانوار در مشگین شهر که گفته می شود به دلیل مشکل مالکیت زمین و نیز ایرادات شهرسازی بوده، بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشته است.

به گزارش  مهر، ساکنان سه خانوار در خیابان «سعدی»، کوچه «گلشن» مشگین شهر 18  روز است که با کشیدن دیوار در مقابل در ورودی خانه‌شان، در حبس خانگی به سر می‌برند.

به گفته آن ها، این خانه‌ها از سال ۷۱ احداث شده اند و امروز بعد از ۲۵ سال، مالک قبلی زمین خانه های مسکونی با حکم قضایی اقدام به کشیدن دیوار در مقابل در ورودی خانه‌ها کرده است.

در پی این اقدام، تمامی ساکنان سه خانواده در خانه‌های خود حبس شده‌اند و تنها با کمک نردبان می‌توانند از روی دیوار حیاط خانه به کوچه تردد کنند.

فرماندار مشگین شهر در این مورد توضیح داده است: «نزدیک به ۲۰ سال قبل فردی بخشی از زمین خود را به سه نفر دیگر فروخته و بخشی از آن در مالکیت وی باقی مانده است. این سه مالک جدید، خانه‌های خود را با تصرف بخشی از زمین مالک قبلی احداث کرده و در ورودی را به سمت زمین مالک قبلی قرار داده‌اند. محوطه زمین ذکر شده امروز خیابانی به طول ۵۶ متر و عرض ۱۲ متر و دارای جدول کشی است که مالک قبلی به دلیل تخلف ساکنان، با حکم قضایی نسبت به مسدود کردن در ورودی سه منزل مسکونی اقدام کرده است.»

«میرعلی رحیمی زاد  افزوده است: «ما با رییس دادگستری، دادستانی و شهرداری جلسه مشترکی داشتیم تا از مالک قبلی دعوت شود و به طریقی رضایت وی جلب شود تا بتوان دیوارهای ساخته شده را برداشت. البته ساکنان از سمت دیگر منزل می‌توانند تردد کنند و با این وجود تلاش ما بر این است مشکل ساکنان به زودی رفع شود.»

رحیمی زاد در پاسخ به این سؤال که چرا در چنین وضعیت،ی شهرداری نسبت به ساخت‌وساز و خیابان‌کشی اقدام کرده، گفته است: «متأسفانه در شهر مشگین شهر ما با مشکلات پیچیده شهرسازی مواجه هستیم که در دهه‌های گذشته اتفاق افتاده است.به طوری که از ۳۲ هزار واحد مسکونی در این شهر، فقط ۱۷ هزار واحد پروانه بهره‌برداری مجاز دارند و متأسفانه در ۱۳ محله شاهد ساخت‌وساز غیرمجاز هستیم.»