عربستان سعودی: شرایط حقوق بشر در ایران «فاجعه بار»‌ است

۱۸ آبان ۱۳۹۶

سازمان ملل: الشرق الاوسط آنلاین
عربستان سعودی گفت هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه رژیم حاکم در ایران در صدد رفع تبعیض  و ظلم و عدم محو هویت عربی و اعطای حقوق مدنی به عرب های اهواز است وجود ندارد. ایران با ایجاد هرج و مرج و بی ثباتی در کشورهای منطقه و نفرت پراکنی و فرقه گرایی در منطقه به دنبال منحرف کردن توجه جهانی از شرایط فاجعه بار حقوق بشر در این کشور است.
عربستان سعودی افزود «ایران از کلیه عملیات تروریستی شبه نظامیان حوثی در یمن حمایت مالی و لجستیکی می کند. بنادر یمن از سوی ایران برای انتقال موشک های بالستیک و اسلحه و مهمات و مواد منفجره به شبه نظامیان تروریست در یمن بکار می رود. این اقدامات ایران منجر به بدترین شدن وضعیت مردم یمن که در محاصره شبه نظامیان حوثی در برخی بنادر هستند شده است.»
این اظهارات توسط دکتر خالد منزلاوی کاردار هیات عربستان سعودی در ارتباط با وضعیت حقوق بشر در ایران عنوان شد.
دکتر منزلاوی خاطر نشان کرد «مردم ایران تاوان سیاست ها و خصومت ورزی های حکومت خود در برابر جهانیان را پرداخت می کنند. حکومت ایران به جای استفاده از درآمدها برای توسعه کشور از این منابع مالی در راستای فتنه افزوزی در خارج از مرزهای خود بهره برداری کرده و به حمایت از عملیات تروریستی در سراسر جهان و ایجاد بی ثباتی و ناامنی در کشورهای همسایه پرداخت.»
او یادآور شد «بر کسی پوشیده نیست که ایران چه کارنامه تیره ای حقوق بشری دارد و به قراردادها و معاهدات بین المللی احترام نمی گذارد و التزامات بین المللی را نادیده می گیرد. هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه رژیم حاکم در ایران در صدد رفع تبعیض  و ظلم و عدم محو هویت عربی و اعطای حقوق مدنی به عرب های اهواز است وجود ندارد. تازه به اینها باید تبعیض قومی و مذهبی رژیم حاکم در ایران علیه ملیت های غیر فارس را هم افزود.»
دکتر منزلاوی گفت «کشتار زندانیان در سال ۱۹۸۸ توسط نظام ایران را محکوم می کنیم. چند هزار زندانی سیاسی معترض به اندیشه افراطی و فرقه ای خمینی در جریان این کشتار جان باختند. در این راستا از جامعه جهانی می خواهیم تا این کشتار را محکوم و تحقیقی در این باره انجام دهد.»
او خاطر نشان کرد « ایران با ایجاد هرج و مرج و بی ثباتی در کشورهای منطقه و نفرت پراکنی و فرقه گرایی در منطقه به دنبال منحرف کردن توجه جهانی از شرایط فاجعه بار حقوق بشر در این کشور است. سپاه پاسداران و شبه نظامیان تروریستی حزب الله که مورد حمایت ایران هستند در کلیه عملیات نظامی در کشورهای همسایه شرکت می کنند. این عملیات نظامی منجر به کشته شدن هزاران نفر و زخمی و آواره شدن میلیون ها تن شده است. این گروه ها با زیر پا گذاشتن قوانین حقوق بشری به معاهدات بین المللی توجه نمی کنند.»
دکتر منزلاوی افزود «ایران حامی مالی و لجستیک کلیه عملیات تروریستی شبه نظامیان حوثی در یمن است.»
 
The post عربستان سعودی: شرایط حقوق بشر در ایران «فاجعه بار»‌ است appeared first on الشرق الاوسط فارسی، پنجره ای بسوی جهان ایرانی و دنیای عرب.