وزیر نفت: عده ای دائم خبرهای مربوط به حضور توتال در ایران را غلط ترجمه می کنند تا نگرانی ایجاد کنند؛ آدم که از ترس مرگ خودکشی نمی کند

۲۷ آبان ۱۳۹۶

وزیر نفت با بیان این که متاسفانه عده‎ای می خواهند که شرکت توتال از پروژه فاز ۱۱ پارس جنوبی، کنار برود، نوشت: قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی قرارداد معتبری است و این شرکت در شرایط عادی نمی‎تواند از این پروژه کنار برود.
به گزارش «انتخاب»، بیژن زنگنه پس از دیدار با علیشیر سلطان‎اف، معاون نخست وزیر ازبکستان درباره اخبار ضد و نقیضی که از توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی و توتال مطرح است، اظهار کرد: ما قرارداد معتبر قانونی با توتال، سی ان پی سی و پتروپارس داریم و در آن مشخص شده است که این شرکت در چه شرایطی می تواند از این پروژه کنار برود.
وی تاکید کرد: توتال در شرایطی می‎تواند از این پروژه کنار برود که تحریم‌های بین المللی از سوی شورای امنیت علیه ایران اعمال شود.
وزیر نفت با بیان این که متاسفانه عده‎ای می خواهند که توتال از این پروژه کنار برود تا بگویند پیش بینی ما درست از آب در آمد، افزود: یک عده هم مرتبا خبرهای مربوط به حضور توتال در ایران را غلط ترجمه می کنند تا نگرانی ایجاد کنند؛ آدم که از ترس مرگ خودکشی نمی کند.