وحید حقانیان؛ چراغ مصطفوی با شرار بولهبی

۲۸ آبان ۱۳۹۶

علیرضا کفایی:
زلزله غرب کشور نه فقط خانه ها را ویران کرد و مهربانان این دیار را به کام مرگ فرستاد و در زیر آوار مرگ ورزی مسکن سازان مهر! مدفون کرد که ویرانه های اخلاقی و زلزله های پیشین را که در ادب و نزاکت و فرهنگ و تربیت از زمان دولت مهرورز! عدالت گستر! دروغ و تزویر رخ داده بود نیز هویدا نمود.
سردار وحید حقانیان نماینده رهبر در بازدید از مناطق زلزله زده گفتند: « ….خدا لعنت کند معاون اول رئیس جمهور آقای جهانگیری که اولین تخم لق سیاسی را ایشون گذاشت و زود اعلام کرد در جلسه اقتصاد مقاومتی که آقا مسکن مهر….»آقای وحید! که در حمایت از احمدی نژاد و دار و دسته دروغ و چپاول و به قدرت رساندن آنان چیزی کم نگذاشته بود به ناگاه از برملا شدن جنایت فرو ریختن مسکن مهر به هم ریخت و با رجوع به اصل خود، حقارت و تزلزل روحی و آشفتگی شخصیتی خود را در اهانت به آقای جهانگیری بروز داد. او نمی تواند جز این بیندیشد و بیان کند که فرو ریختن مسکن مهر مساوی است با فرو ریختن ته مانده ای از هیمنه قدرت طلبان زورگو که به ضرب قدرت می خواهند خود را بر مردم تحمیل کنند حتی در این وانفسای جان دادن مردم که معلوم شده ساخته های آنان سر هم بندی و فریبی بیش نبوده است.
کافی است کمی به قبل بر گردیم و سردار وحید را بهتر بشناسیم؛ وحید حقانیان که بیشتر با عناوین سردار وحید و آقای وحید شناخته شده‌ است یکی از فرماندهان سابق نظامی است که در سالهای اخیر در دفتر رهبری فعال است.
او از معدود پاسدارانی است که بدون داشتن سابقه نظامی به سرعت پس از عضویت در سپاه دارای منصب فرماندهی می‌گردد، وی فرمانده گشت‌های انتظامی امنیتی سپاه پاسداران در تهران موسوم به ” گشت ثارالله ” می‌گردد.
همسر وی از نزدیکان و خویشاوندان حجت السلام محمدی گلپایگانی مسئول دفتر رهبری است وی همچنین نقش بسیار عمده و کلیدی‌ای در شهردار شدن محمود احمدی نژاد داشته است.
حمایت وحید حقانیان از احمدی نژاد در نهمین دوره ریاست جمهوری در پشت پرده و در دهمین دوره انتخابات واضح و مشخص بود
حمایت وحید حقانیان از احمدی نژاد گرچه در نهمین دوره ریاست جمهوری در پشت پرده بود اما در دهمین دوره انتخابات آنچنان واضح و مشخص بود که در مراسم تنفیذ دور دوم ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، در میان تعجب همگان، حکم تنفیذ را او به رهبری تحویل داد تا او به نوبهٔ خود آن را به احمدی نژاد تحویل دهد. در حالیکه این کار معمولا توسط رئیس جمهور قبلی یا رئیس مجلس خبرگان یا افرادی در رده‌های مشابه همچون ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام انجام می‌گرفته‌است.
وی همچنین در مراسم تحلیف احمدی نژاد در مجلس شورای اسلامی حضوری بسیار پر رنگ داشت و در ردیف اول مجلس دقیقا در میان فرماندهان رده اول نظامی کشور ایستاده بود.
در حصر دلسوزان انقلاب، آقای وحید به همراه چندین نفر دیگر شخصا فرماندهی اصلی این کار را به عهده داشته است.
او یکی از طراحان و ناظران اصلی بازداشت مهدی کروبی و مهندس موسوی بوده است سایت رسمی مهدی کروبی از شب بازداشت وی اینچنین یاد می نماید: «در شب آدم ربایی، آقای وحید از مسئولین رده بالای دفتر رهبری و معاون اجرایی ایشان؛ به همراه چندین نفر دیگر با حضور در منزل آقای کروبی، شخصا فرماندهی اصلی این کار را به عهده داشته و آقای کروبی و خانم فاطمه کروبی را از منزل بیرون نموده و به مکان نامعلومی منتقل کردند. همچنین نیروهای تحت فرمان ایشان تمامی کتاب ها، اسناد شخصی،داروها و حتی برخی اجناس و اسباب های منزل را نیز خارج نموده و به تاراج بردند. همچنین این نیروها شروع به تعویض تمامی قفل های منزل نمودند.»
ابوالفضل فاتح در خاطرات خود نوشته است که نامه سری و دست نویس آقای موسوی را به دفتر رهبری می برد و « آقا وحید » از وی می خواهد که انتخابات را تمام شده تلقی کند.
سردار وحید با این سوابق حمایت از آن دولت، باید هم در زلزله ای که مسکن مهر ساخته شده در آن دولت بر سر مردم آوار می شود؛ آشفته گردد و چنین بر معاون اول رئیس جمهور حمله ور شود. او و امثال حامیان احمدی نژاد و طراحان قدرت، خرده آبرویی هم اگر نزد کسانی داشته باشند در معرض خطر است و خود هم در آنچه اتفاق می افتد و یا افتاده از اختلاس و دروغ و بی تدبیری و تجزیه و افتراق ملت و عدم مدیریت و بحران سازی و خطر آفرینی داخلی و خارجی برای کشور نه تنها سهیمند بلکه نقش اول را دارند زیرا احمدی نژاد و دار و دسته انحرافی بازیچه ای بیش نبوده و نیستند و چه بد سرانجامی است که حتی این بازیچگان هم فوران کرده و هر دم دست به افشای جنایتی می زنند، اندکی صبر باید تا آنان خود به جان هم در افتند، در این روزها گرگها روبروی هم نشسته و یکدیگر را می پایند و چیزی نمانده تا به هم بر آیند و یکدیگر را پاره پاره کنند که الله اشغل الظالمین بالظالمین.
جرقه های کین ورزی و عداوت و حسادت که هر از گاهی و در موقعتهای نابسامانی اندیشه حاسدان و عمل کین توزان پرتاب می شوند و هر منتقدی را با همه پاکی و پیراستگی، مظلومانه بر سر دار می کند و در زندان می افکند و به حصر می کشد و یا به اهانت پاسخ می دهد عین بی منطقی و تکیه داشتن بر قدرت است، شرار بوالهبی است که ابولهب* هر طعنی و هر ناسزایی را بر پیامبر روا می داشت و عاقبتش آن شد و این هم بوالعجبی است که چرخ سفله پرور، پری در حصار می کند و نهفته می دارد تا دیو به کرشمه پردازد و همچنان چراغ مصطفوی با شرار بولهبیست.!
پری نهفته رخ و دیو در کرشمه حسن
بسوخت دیده ز حیرت که این چه بوالعجبیست
در این چمن گل بی خار کس نچید آری
چراغ مصطفوی با شرار بولهبیست
سبب مپرس که چرخ از چه سفله پرور شد
که کام بخشی او را بهانه بی سببیست
تلک النکراء وتلک الشیطنه، وهی شبیهه بالعقل، ولیست بعقل
* ابولَهَب عموی پیامبر(ص) و از سرسخت‌ترین دشمنان ایشان پس از بعثت بود. او و همسرش، ام جمیل (خواهر ابوسفیان)، در راه آزار پیامبر(ص) و مخالفت با اسلام از هیچ اقدامی فروگذار نکردند.
سوره مسد در نکوهش او و همسرش نازل شده است. وی خدمت بت عزّی را برعهده داشت.
ابولهب به دنبال پیامبر(ص) راه می‌افتاد و او را با سنگ می‌زد؛ به گونه‌ای که پای وی را خون آلود می‌کرد.
پس از وفات ابوطالب وی در میان کسانی بود که تصمیم گرفتند پیامبر(ص) را شبانه به قتل برسانند. وقتی می‌خواستند از میان قبایل قریشی کسانی را انتخاب کنند که در قتل پیامبر(ص) مشارکت داشته باشند، از بنی هاشم ابولهب داوطلب شد.
وقتی پیامبر(ص) دعوت خویش را علنی کرد قبایل قریش را فراخواند و آنان را از عذاب الهی ترساند و به توحید فراخواند؛ ابولهب پیامبر(ص) را با لفظ «تبًّا لک» دشنام داد. پس سوره مسد نازل شد: «تَبَّت یَدا أَبی لَهَبٍ وَتَبَّ…» (بریده باد هر دو دست ابولهب و مرگ بر او باد)