بسیج مدرسه عشق است

۶ آذر ۱۳۹۶

علیرضا کفایی:
عبارت «بسیج مدرسه عشق است» با نگاهی عمیق و بینشی فراتر از جناح بندی های سیاسی، ژرفای ایده و اندیشه ای را نشان می دهد که با حال عرفانی بیان می شود و عقیده ای استوار را نمایش می دهد که در آن؛ ایثار و شهادت و عشق و دوست داشتن ملت و جانبازی و مقاومت و ایستادگی بر آرمان های واقعی؛ نشئت گرفته از مذهب هویداست و بسیجی را کسی معرفی می کند که همیشه در حال درس گرفتن و درس آموزی از اعماق جان است و آماده فدارکاری در راه ملت و مذهب.
این عقیده؛ همان عبارت مهندس موسوی است که خود در هشت سال دفاع مقدس با همه وجود و خالصانه بسیجی و مدافع بسیج بوده و امروز قریب به ۷ سال است که در حصر قرار دارد.
مهندس میرحسین در جمع نخبگان علمی استان خوزستان در پاسخ به سوال یکی از سخنران‌ها در مورد عبارت «بسیج، مدرسه عشق است» گفت: «بنده‌ این جمله را در یک مراسم که تعدادی از بسیجیان در حال اعزام به جبهه بودند، گفتم.» وی با اخلاص ادامه داد: «این بسیجیان دل‌کنده از هر چیز در حال عزیمت به جبهه‌ها بودند و بنده نتوانستم با هیچ بیان دیگر احساساتم را در مورد بسیج بیان کنم و اکنون هم هنوز بر آن عقیده هستم؛ به نظر بنده یک بسیجی که متعلق به مدرسه عشق است، فراتر از جناح عمل می‌کند و دید ملی و نه جناحی دارد؛ تهدید و تتمیع در آن موثر نیست و وقتی به الگویی برای تبعیت و پیروی می‌اندیشد، به یاد شهید باکری‌ها و همت‌ها و امثال آن می‌افتد، بسیجی که متعلق به مدرسه عشق است؛ از دوستی مردم لذت می‌برد، حافظ عرض و ناموس مردم بدون توجه به اختلافات سلیقگی خود با آنهاست و این بسیجی حرمت حریم‌های خصوصی مردم را در مقابل تهاجمات گوناگون حفظ می‌کند و در ادای وظیفه خود پیرو حق است. بسیجی شاگرد مدرسه عشق شاگرد امام است که بازوان بلندش همه ملت را در برمی‌گرفت و در این بسیجی که آماده دفاع از حریم اسلام و ملت خودش است، پول و هدیه و متاع دنیوی ارزشی ندارد…. این بسیجی الهام‌بخش است و این بسیجی از جنس زاهدان شب و شیران روز است و ما می‌دانیم که بسیج امروز فرزند بسیج دیروز است و این قابلیت را دارد که همچنان مدرسه عشق باشد، مدرسه‌ای که دوستی و محبت و یگانگی و وحدت را در میان ملت دنبال کند؛ این بسیجی حافظ امانت‌های سنگینی است که ملت به او می‌سپارد. من هنوز هم به آن شعار اعتقاد دارم.»
سوال امروز و ابهامی که شاید وجود دارد این است که آیا بسیج امروز همان بسیج دیروز است؟ چرا عده ای نفوذ کرده اند و جوانان این کشور را به سمت و سویی سوق دادند که بسیج شد حامی فردی مانند احمدی نژاد و چفیه را بر گردن او انداختند و ارزشهای بسیج و بسیجی را در پای ابتذال اخلاقی و فرهنگی و دریدگی و هوچی گری فردی چون احمدی نژاد و یاران منحرفش قربانی کردند؟ و او هم چفیه را بر گردن چاوز انداخت و شاید در نظر داشت بسیج را خوار و خفیف کند که همان موقع در سفارت ونزوئلای چاوز در تهران بر میزهای جشن و سرور و شاید برای تمسخر جمهوری اسلامی و حماقت های احمدی نژاد شراب سرو می شد و منکرات نماد بود که دختران را در آن مجلس قمار می کردند و رئیس جمهورشان، چفیه را که بقول احمدی نژاد نماد بسیج بود از احمدی نژاد دریافت می کرد.
عده ای که بسیج را مصادره کردند و در راه امیال و جناح سیاسی خود بکار بردند و بسیجیان واقعی که دل در گرو اسلام عزیز و وطن و مردم و مسلمان داشتند را آزردند و ملت را نسبت به این شجره طیبه بدبین کردند و در برخی مواقع بسیج را رو در روی مردم قرار داند و در انتخابات و آرای عمومی بسیج را حامی و طرفدار افراد خاصی معرفی کردند که امروز همان افراد گریبان نظام را گرفته اند و هر روز جنجالی بپا می کنند و چهره نظام را مخدوش می کنند چه توجیهی دارند؟ آیا احمدی نژاد ارزش این را داشت، آیا هر جناح سیاسی این ارزش را داشت که بسیج را به آن نسبت دهند و چنین بد گمانی ها و افتضاحات امروزی را رقم بزنند که دادستان کل کشور تازه به یاد آورده است که احمدی نژاد چه جنایتهایی کرده است و می گوید: « کسی که مدیریت عالی کشور را عهده دار بوده است، خصوصا در چهار سال دوم مدیریتش مجموعه‌ای و به قول امروزی‌ها کلکسیونی از نقض قوانین، قانون گریزی، خلاف قوانین عمل کردن و عدم ابلاغ قوانین مصوب که بیش از ۴۰ قانون را اعلام نکرد و رئیس مجلس اعلام کرد، را دارد….شناسنامه احمدی‌نژاد از مقابله با رهبری در موارد متعدد مشحون است، از جمله: قهر کردن و یازده روز خانه نشینی و رها کردن دولت، بوسه بر تابوت یک کافر ملحد زدن، مادر چاوز را در بغل گرفتن و بوسه بر گونه‌هایش زدن، اهانت به مراجع تقلید، مکرر دروغ گفتن، جابجایی اعتبارات که می‌توان از دیوان محاسبات پرسید و صدای مجلس و دستگاه قضایی نیز بلند شد از جمله این موارد است و آن وقت فردی با شناسنامه‌ای اینچنینی امروز اینگونه در عرصه مقابله با قوه قضائیه قرار گرفته و این اهانت و جسارت ها و توهین‌ها را بیان می‌کند و آیا این اخلاق اسلامی و دفاع از حقوق مردم است و در لباس دفاع از حقوق مردم آیا این درست است؟»
خیر آقای دادستان و البته همه کسانی که از این فرد هتاک بی بند و بار و دروغگو حمایت کردند درست نیست و این اخلاق اسلامی و دفاع از حقوق مردم نیست اما به یاد آورید که چه دفاع ها و حمایتها از همین فرد شد و قوه قضائیه شما هم هیچ عکس العمل آشکاری از خود نشان نداد و یک جناح خاص نزدیک النظر با ایشان با تمام وجود از وی حمایت و دفاع کردند و امروز هم در مجمع تشخیص مصلحت همین فرد حضور دارد و صدا و سیما هم با افتخار همچنان چهره وی را برای نشان دادن دهن کجی خود به مردم و اهانت به ملت برجسته می کند و در کنار دبیر شورای عالی امنیت ملی نشان می دهد.! آقای دادستان به یاد آورید که بسیج را چگونه در پای این دروغگو قربانی کردند، به یاد آورید که بخاطر این دروغگو مهندس موسوی را که معتقد بود «بسیج مدرسه عشق است» به حصر بردند.
امروز مشکل می توان سخنانی را که علیه احمدی نژاد از سوی جریان حامی دیروزش زده می شود باور کرد، همان قسم حضرت عباس و دم خروس است. دیروز که پاکان و دلسوزان انقلاب هشدار می دادند آنها را ضد انقلاب می دانستند و امروز هم با آنکه متوجه شده اند پیش بینی های آنها درست بوده حاضر نیستند اعتراف کنند اما ملت و بسیجیان واقعی آن روزها را بیاد دارند و امروز به خوبی می دانند آنچه را که مهندس میرحسین موسوی در سال ۸۸ پیش بینی کرد واقعیت بود که «نقش مار می کشند تا سعی کنند شما را به بیراهه ببرند.»
میر مظلوم محصور می گفت: «بنده یک فرد انقلابی هستم و در اعتراض به وضعیتی که ایشان بوجود آورده سخن می‌گویم و اگر وضعیت کشور اینگونه نبود من وارد نمی شدم و همان کار فرهنگی خود را می‌کردم. ایشان (احمدی‌نژاد) مملکت را به جایی کشانده است که پر از دروغ و نفاق است و پرونده سازی می‌کند و خجالت نمی‌کشد که در مقابل من مدام عکس خانم بنده را نشان می‌دهد درحالیکه خانم من یک استاد دانشگاه و یک فرد روشنفکر است و من نمی‌خواهم تعصب شخصی را وارد این موضوع کنم ولی ایشان تا این اندازه خودش را پایین می‌آورد. حالا شما به بنده می‌گویید که من حرف نزنم؟ من اجازه می‌دهم که ایشان بیاید و حرف بزند و نماینده دادستانی هم نباشد که زمان را اندازه‌گیری کند و عیبی هم ندارد. چرا نباید حرف بزنم؟
ای مردم همه صحبت‌ها را در کنار هم قرار دهید و این گراف‌هایی که بنده نشان دادم، یادتان باشد و بدانید که این نمودارها را بالا و پایین می‌کنند تا شما را گول بزنند و نقش مار می‌کشند تا سعی کنند شما را به بیراهه ببرند و من با اینها مخالفم. ایشان (احمدی‌نژاد) همه جا صحبت می‌کند و تهمت می‌زند و صدا و سیما، سایت‌ها و پول‌ها هم در اختیارش است.»
کمی بصیرت داشته باشید و بگذارید بسیج در مجرای صحیح خود و برای آنچه که بنیان نهاده شده بود حرکت کند و همان بسیج دیروز باشد، بسیج را برای امیال شخصی و جناحی و رانتی خود صرف نکنید و بگذارید جوانان این کشور به این باور و عقیده دست یابند که نخست وزیر امام در زمان جنگ تحمیلی گفت: « بسیج مدرسه عشق است» و همان باشد که امام می گفت: «….بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‌اند. بسیج میقات پا برهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند. بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده‌اند. من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا که در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام. ملتی که در خط اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله و مخالف با استکبار و پول پرستی و تحجرگرایی و مقدس نمایی است، باید همه افرادش بسیجی باشند و فنون نظامی و دفاعی لازم را بدانند، چرا که در هنگامه خطر ملتی سربلند و جاوید است که اکثریت آن آمادگی لازم رزمی را داشته باشد. خلاصه کلام، اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید و الّا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند.»