مجید فراهانی: املاک خاص به نورچشمی های قالیباف تحویل داده شده است

۱۷ آذر ۱۳۹۶

 
عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران بابیان اینکه املاک خاص با رویکرد سیاسی و انتخاباتی به نورچشمی‌های قالیباف واگذار شد، تأکید کرد: تهران با رویکرد سیاسی گران هزینه می‌شد که در دوره پنجم مانع از ادامه این رویکردها شده‌ایم.
مجید فراهانی در گفت و گو با انتخاب، بابیان اینکه در سیاست‌های بودجه‌ریزی برای سال ۹۷ شهرداری تهران رویکردها در حال تغییر است، گفت: تمرکز ما کاهش هزینه‌های اداره شهر است و بر این موضوع تأکید داریم زیرا شهر تهران در دوره گذشته کاملاً گران اداره می‌شد به‌طوری‌که در بررسی‌های میدانی که از ۸ منطقه شهر تهران داشتم، متوجه شدم پروژه‌های مناطق ۳ برابر بیش از قیمت واقعی واگذار و به اتمام می‌رسید ازاین‌رو صراحتاً اعلام می‌کنم که شهر تهران را می‌توان با بودجه بسیار کمتر از حال مدیریت کرد.
این عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هدف از اتمام پروژه‌ها در مدت‌زمان کوتاه فقط شویی بود که شهردار گذشته به دنبال نمایش آن بود، تأکید کرد: واگذاری املاک خاص به نورچشمی‌های شهردار گذشته تنها باهدف حمایت‌های انتخاباتی بود، بودجه‌ای که محل فروش شهر صرف اهداف سیاسی شده است.
وی با بیان اینکه نیروهای متورم در شهرداری بسیار زیاد است، اعلام کرد: چرا باید در یک سازمان ۴ هزار نفر نیروی مازاد وجود داشته باشد و برخی از فعالیت‌های شهرداری برون‌سپاری شود و از نیروهای دیگر استفاده شود، با توجه به حجم بالای نیروی مازاد باید تلاش کنیم تا این نیروهای متورم در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد زیرا نیروهای کنونی را نمی‌توان اخراج کرد و اخراج آن‌ها تبعات دارد اگرچه سیاست کنونی شهرداری اخراج نیروهای کنونی نیست.
رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران بابیان اینکه سازمان بازرسی به تعدادی از شرکت‌های موجود شهرداری ایراد اساسی دارد زیرا این شرکت‌ها بدون هیچ بهره‌وری تنها به شکل صوری تشکیل‌ شده است، گفت: این شرکت‌ها فقط نیرو جذب کرده‌اند و برای شهر کارایی ندارند این در حالی است تعدادی بالایی از این شرکت‌ها و حتی سازمان‌های شهرداری تهران کارایی لازم را ندارند. مسئله اصلی این است که چرا باید شهرداری به ۴۳ سازمان و شرکت بودجه بدهد درحالی‌که انتظار می‌رود که این شرکت و سازمان‌ها به بخش خصوصی واگذار شود. اگر این شرکت‌ها منحل نشوند، حتماً لیست آن‌ها را اعلام خواهم کرد.
فراهانی در تشریح بیشتر این مسئله گفت: چرا باید مدیریت پسماند شهر تهران برای شهرداری هزینه یک میلیارد تومانی داشته باشد در حالی در دنیا از زباله برای شهر درآمد کسب می‌شود. متأسفانه مافیایی در بخش پسماند وجود دارد که مانع از اجرای تکلیف قانونی در بخش پسماند می‌شود.