انتقال پرونده محمد علی طاهری از شعبه ۲۸ به شعبه ۱۵ پس از اعلام نظر قاضی مقیسه

۱۸ آذر ۱۳۹۶

پرونده محمد علی طاهری از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به شعبه ۱۵ این دادگاه منتقل شد. گفته ‌می‌شود این انتقال شعبه دادگاه پس از اعلام نظر قاضی مقیسه صورت گرفته است.
به گزارش کمپین حمایت از زندانیان، پس از آن که شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور، حکم اعدام محمد علی طاهری را در تاریخ ۳ آبان ۱۳۹۶ “با استناد به بند ۴قسمت ب ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری” نقض کرده و در ۶ آبان به دادگاه انقلاب اسلامی تهران ارسال و مورخ ۱۶ آبان ۱۳۹۶ به “معاونت ارجاع” دادگاه انقلاب اسلامی تحویل داده شد، ابتدا پرونده بعد از دو روز یعنی ۱۸ آبان به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه ارجاع و پرونده تحویل شعبه می گردد.
بعد از بررسی پرونده توسط شعبه ۲۸بر اساس دادنامه صادر شده از شعبه ۳۳ دیوان عالی کشور، قاضی مقیسه ریاست شعبه اعلام نمود که بر اساس رای صادر شده توسط دیوان عالی کشور محمد علی طاهری باید آزاد شود و بیش از این نمی‌توان وی را در بند ۲الف نگاه داشت.
بر اساس همین گزارش، پس از این که قاضی مقیسه ریاست شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب نظر خود را مبنی بر آزادی محمد علی طاهری اعلام کرد، به طرز عجیبی پرونده از شعبه مسترد و به “معاونت ارجاع” تحویل داده شد.
محمدعلی طاهری توسط کارشناسان سپاه به شعبه ۱۵ منتقل و هم زمان پرونده از “معاونت ارجاع” در اختیار قاضی صلواتی ریاست شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب قرار گرفت.