مادر سهراب اعرابی به رئیس‌جمهور: برای خواسته‌های برحق مردم مستحکم باشید تا پشتیبان‌تان باشند

۴ بهمن ۱۳۹۶

پروین فهیمی، مادر سهراب اعرابی، شهید عاشورای جنبش سبز که علیرغم آسیب جدی در سال ۸۸ در انتخابات اخیر نیز مردم را به حضور در پای صندوق‌های رای تشویق کرده و از آنان می‌خواست برای ایران به حسن روحانی رای دهند، در نامه‌ای به رئیس‌جمهور از وی خواسته است که برای خواسته‌های برحق مردم همچنان قوی و مستحکم باشد تا مردم نیز پشتیبانش باشند.
به گزارش کلمه، مادر شهید سهراب اعرابی در نامه خود با اعتراض به آزاد بودن غارتگران، اختلاسگران و متجاوزان به حقوق مردم تاکید کرده است که بعد از پنج سال یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های جامعه رفع حصر عزیزان و آزادی زندانیان سیاسی و اقدام بر رفع کدورت‌ها و اختلافات و ایجاد همبستگی ملی و ادامه راه‌حل‌های بین‌المللی و رفع مشکلات معیشتی مردم محروم و همچنین کوتاه کردن و افشای دست‌های پنهان در اختلاس‌ها و دزدی‌ها و کارآمدترشدن قوه قضاییه در پرونده‌های موجود در ارکان قضایی و در نهایت ایجاد همدلی و آشتی ملی توسط دولت و تمامی نیروهای دلسوز جامعه برای پیشبرد حل مسایل روزمره.
متن نامه پروین فهیمی را به گزارش کلمه می‌خوانیم:
با سلام خدمت رییس جمهور محترم جناب آقای روحانی
با احترام بسیاری که به شما رییس‌جمهور منتخب خود و اکثریت مردم ایران قائلم اما گله‌هایی نیز به شما دارم که به‌عرض شما می‌رسانم.
آقای رییس‌جمهور خوشبختانه زمانی که در سال ۹۲ و ۹۶ برای ریاست جمهوری کاندیدا شدید، هم شما و هم حاکمیت به تمام مشکلات و معضلات و گرفتاری‌ها و دغدغه‌های ما مردم آشنا بوده‌اید و اگر قصد بر برطرف کردن آن داشته‌اید چرا بعد از پنج سال سعی نشده است این مسایل برطرف شده و هر روز که می‌گذرد مردم نگران‌تر، و غمزده‌تر از دیروز می‌شوند.
اردیبهشت ۹۶ اکثریت مردم به شما رای دادند برای اینکه به حاکمیت مفهوم شود قدرت مردم را دست کم نگیرد و متوجه باشند اعتماد مردم به انتخابات و صندوق رای و انتخاب اصلح به نفع نظام و مردم و منطقه خاورمیانه است دست تندروها را در سیاست کشور کوتاه کنند و بگذارند مردم از طریق قانون و جامعه مدنی و احزاب و همچنین خواسته‌های برحق‌شان به شایستگی در انتخاب سیاستمداران نقش داشته باشند.
بعد از پنج سال یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های جامعه رفع حصر عزیزان و آزادی زندانیان سیاسی و اقدام بر رفع کدورت‌ها و اختلافات و ایجاد همبستگی ملی و ادامه راه‌حل‌های بین‌المللی و رفع مشکلات معیشتی مردم محروم و همچنین کوتاه کردن و افشای دست‌های پنهان در اختلاس‌ها و دزدی‌ها و کارآمدترشدن قوه قضاییه در پرونده‌های موجود در ارکان قضایی و در نهایت ایجاد همدلی و آشتی ملی توسط دولت و تمامی نیروهای دلسوز جامعه برای پیشبرد حل مسایل روزمره.
چگونه است که هنوز افراد خیانت‌کار به حقوق مردم در جایگاه مسوول (تشخیص مصلحت) مشغول به‌کار و در محافل هستند و ابایی در سازماندهی اغتشاش و آشوب‌گری ندارند و با اهداف خود ضربه به مردم و نظام می‌زنند، هیچگونه سخت‌گیری و جلوگیری از آنها نمی‌شود اما جمعی از مردم محروم کشته می‌شوند و یا زندانی شده و مورد ظلم قرار می‌گیرند.
چرا افرادی که از طریق اختلاس و صندوق‌های اعتباری پول‌های مردم را بالا کشیدند معرفی و محاکمه نمی‌شوند؟ و حال باید از بیت‌المال مردم این دزدی‌ها را جبران کنند. چرا باید هم از توبره بخورند و هم از آخور ؟
وظیفه دولت افشاگری این دزدی‌هاست. چرا آنهایی که با ایجاد قدرت‌های ملوک‌الطوایفی در شهرهای مختلف مثل مشهد تبدیل به بنگاه‌های عظیم ثروت‌اندوزی شده‌اند و از دادن مالیات‌ها طفره می‌روند معرفی نمی‌شوند و با آنها برخوردی صورت نمی‌گیرد؟ و چرا و چراهای دیگر …
آقای ریس جمهور شما در مقابل ملت ایران مسوول هستید. به سوگندی که خوردید مسول هستید. نکند روزی که اعتماد ما نیز سلب شود. ما به حرمت خون شهدا و به حرمت پاک خاک ایران به شما و راهی که برای خدمت به این مردم و تلاش می‌کنید اعتماد داریم اما نگذارید نه ایران فنا شود و نه ایرانی به بیراهه رود. ما هرگز نخواهیم گذاشت یک وجب خاک ایران را مزدوران، و بی‌وطنان و نه هیچ قدرت خارجی در ایران بر ما حاکم شود ولی حتما برای خواسته‌های برحق مردم همچنان قوی و مستحکم باشید تا مردم نیز پشتیبان‌تان باشند. به امید ایرانی آزاد و آباد.
پروین فهیمی؛ مادر شهید سهراب اعرابی از شهدای جنبش سبز سال ۸۸