ضرورت آسیب‌شناسی افول گفتمانی اصلاح‌طلبی در گفت‌وگو با امیرارجمند

۲۵ بهمن ۱۳۹۶

دکتر اردشیر امیرارجمند مشاور ارشد میرحسین موسوی در گفت‌وگویی ویدیویی به تحلیل وضعیت سیاسی و اجتماعی کشور پرداخته است.
امیرارجمند در این گفت‌وگو با اشاره به اعتراضات اخیر و روندهای جاری کشور از ضرورت آسیب‌شناسی و نقد جریان اصلاح‌طلبی گفت و تاکید کرد این نقد نه در راستای ایجاد انشقاق که با نیت حرکت به سمت جلو لازم است. وی می‌گوید این نقد در سه حوزه‌ی گفتمانی، مکانیزم‌های تصمیم‌گیری و منش‌ها ضرورت اجتناب‌ناپذیری دارد.
استاد حقوق دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه گفتمان اصلاحات از عدم شفافیت رنج می‌برد آن را ناشی از به گل نشستن کشتی سیاست در کشور دانست که تبعات آن اصلاحات را هم دچار افت شدید گفتمانی کرده است.
وی همچنین با انتقاد از برخی افراد خود شاقول پندار و خود مرجع پندار در درون جریان اصلاحات اعتراضات اخیر را زنگ‌خطر و هشداری برای آنان به منظور تغییر رویه برای جلوگیری از افول گفتمانی دانست.
امیرارجمند از منحصر کردن اصلاح‌طلبی به حضور در پای صندوق‌های رای و راهبرد انتخابات، هم استراتژی و هم تاکتیک، انتقاد کرد و آن را سبب ساز انسداد گفتمانی کنونی دانست.
وی در این گفت‌و‌گو از اصول اصلاح‌طلبی و نسبت آن با جنبش‌سبز، منشور جنبش‌سبز و ضرورت حرکت به جلو به‌جای عقب‌گرد سخن گفت و تاکید کرد که همه‌ی ما باید درباره مشکلات کنونی مسوولیت خود را قبول کنیم و به مردم پاسخگو باشیم.
گفت‌وگوی تفصیلی محمدجواد اکبرین روزنامه‌نگار، نویسنده و دین‌پژوه کشورمان با اردشیر امیرارجمند سخنگوی شورای هماهنگی راه‌سبز امید در دو بخش ویدویی با فیلمبرداری و تدوین آقای علی فاتحی منتشر شده است که توجه مخاطبان محترم را به مشاهده بخش اول آن جلب می‌کنیم.