انتقاد احمدی‌نژاد از خودکشی در زندان و پاسخگو نبودن رهبری در برابر قوه قضاییه

۲۵ بهمن ۱۳۹۶

محمود احمدی‌نژاد، امروز ۲۵ بهمن ماه از حضور در دادگاه حمید بقایی منع شده بود. او در حالیکه به دادگاه تجدید نظر راه داده نشده بود، مقابل دادگاه از قوه قضاییه انتقاد کرد و گفت هیچ نهادی حتی رهبر جمهوری اسلامی پاسخگوی شکایت‌ها از قوه قضاییه نیست.
احمدی‌نژاد همچنین از قوه قضاییه به خاطر بازداشت “بدون ملاحظه” افراد و سپس اعلام خبر “خودکشی” آنان انتقاد کرده و گفت: “معلوم است که ملت نمی‌تواند باور کند.”
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: “به همت ملت” این شرایط به زودی به طور اساسی به نفع ملت تغییر خواهد کرد چون هیچ جای دنیا ظلم باقی نخواهد ماند.”
احمدی‌نژاد، روی پله‌های دادگاه در اعتراض به قوه قضاییه گفت: “یک جوانی که به تنگ آمده است، یک مردی که در مقابل خانواده به خاطر فقر شرمنده است، به محض آنکه صدایش در می‌آید، دستگیر می‌شود. می‌برند در زندان‌ها و افراد را بدون ملاحظه دستگیر می‌کنند و جنازه را تحویل می‌دهند و بعد هم می‌گویند معتاد بوده و خودکشی کرده است….”
احمدی نژاد در حالی چنین اعتراضاتی را این روزها مطرح می‌کند که در زمانی که خود رییس قوه مجریه بود در مقابل بسیاری از اتفاقات دوره خود سکوت کرد. در زمان احمدی نژاد مرتضوی دادستان وقت تهران جنایت کهریزک را رقم زد و تخلفات بسیاری را مرتکب شد، اما محمود احمدی نژاد به جای آنکه در مقابل این ظلم بایستد، مرتضوی را به تامین اجتماعی برد و به او پست و مقامی دیگر داد. حال این روزها احمدی نژاد و یارانش مدعی ظلم در قوه قضاییه شدند در حالیکه روزگاری در مقابل ظلم‌های رفته به زندانیان جنبش سبز و دیگران سکوت کرده و فقط نظاره گر بودند.