سرمربی ووشو، دستیار جدید کی روش؛ ایران مقابل بهار عربی

۲۸ بهمن ۱۳۹۶

30 دقیقه

 

«حسین اوجاقی» سرمربی تیم ملی ووشو ایران به کادرفنی تیم ملی فوتبال اضافه‌شده است. «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به صورت رسمی از فدراسیون فوتبال ایران درخواست کرده اوجاقی به عضویت کادر فنی تیم ملی ایران درآید. او ازاین‌پس در تمرینات ریکاوری ملی پوشان که پس از هر هفته لیگ برتر برگزار می‌شود هم شرکت خواهد کرد.

«مهدی علی‌نژاد» رئیس فدراسیون ووشو ایران هم این خبر را تائید کرده است. « اوجاقی با درخواست کارلوس کی‌روش و پس از هماهنگی با من به کادرفنی تیم ملی اضافه شد و قرار است تا زمان حضور ملی‌پوشان فوتبال در ایران در خدمت تیم ملی باشد.» یعنی او همراه تیم ملی به روسیه نخواهد رفت و حتی در اردوهای برون مرزی هم احتمالاً شرکت نمی‌کند.

فدراسیون ووشو هم البته میلی به حضور سرمربی خود در جام جهانی ندارد. رئیس فدراسیون به «تسنیم» گفته: «قطعاً اجازه نمی‌دهیم اختلالی در تمرینات تیم ملی ووشو ایجاد شود. تیم ملی ووشو تا ۱۸ فروردین‌ماه سال آینده اردو نخواهد داشت. تیم ملی فوتبال نیز تا ۷ یا ۸ اردیبهشت‌ماه در تهران حضور خواهد داشت و در این مدت حدود ۲۵ روز نیز ساعات تمرینات تیم ملی ووشو را به‌گونه‌ای تنظیم خواهیم کرد که ووشو نیز آسیبی نبیند.»

اوجاقی از پرافتخارترین ووشوکاران جهان است که لقب سلاطین ووشوی جهان را به او داده‌اند. او از سال ۱۹۹۷ تا سال ۲۰۱۱ به یازده مقام قهرمانی جهان رسید. در رقابت‌های آسیایی ۵ مدال طلا دارد و باید یک مدال نقره المپیک سال ۲۰۰۸ را هم به کارنامه افتخاراتش اضافه کرد. او از هشت سالگی رشته‌هایی مانند «ژیمناستیک»، «کان ذن ریو»، «کیک بوکسینگ»، «بوکس» و «ووشو» را تجربه کرده است. تیم ملی «ساندای» ایران در سال ۲۰۱۷ برای نخستین بار با مربیگری «حسین اوجاقی» به مقام قهرمانی جهان رسید.

مردادماه سال ۹۵ خبرگزاری تسنیم فیلمی از تمرینات بوکس «سردار آزمون» مهاجم تیم ملی ایران در تیم «روستوف» را به نمایش گذاشت. همین‌طور سال ۹۴ «رضا قوچان نژاد» در اینستاگرام خود از تمرینات بوکس در باشگاه‌های هلند فیلمی منتشر کرد. تمرینات رزمی در دوره‌های بدنسازی تیم‌های فوتبال، یکی از متدهای جدید برای بالا بردن قوای جسمی و انگیزشی بازیکنان فوتبال است.

علاقه کی روش به مربیان رزمی‌کار هم نمونه تازه‌ای نیست. ۴ سال قبل درست در روزهایی که تیم ملی فوتبال خود را برای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آماده می‌کرد، حضور یک مربی کیک بوکسینگ در کادرفنی تیم ملی خبرساز شد. «مهدی صفایی» قهرمان سابق کیک بوکسینگ ایران که گاهی نقش بادیگارد را هم اجرا کرده بود، ۴ سال قبل موردتوجه کی روش قرار گرفت و در آماده‌سازی ملی پوشان نقش داشت.

از سویی دیگر «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی ایران برنامه قطعی آماده‌سازی تیم ملی را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار داد. بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال ایران، اولین دیدار تدارکاتی تیم ملی برابر لیبی روز ۲۶ اسفندماه در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

سوم فروردین‌ماه تیم ملی ایران در تونس میهمان تیم ملی این کشور می‌شود. چهار روز بعد یعنی هفتم فروردین‌ماه ایران و الجزایر در اتریش مقابل هم قرار می‌گیرند. ۲۱ اردیبهشت سوریه حریف تدارکاتی تیم ملی خواهد بود و ۲۸ اردیبهشت هم ایران با ازبکستان دیدار می‌کند. محل برگزاری این دو بازی هنوز مشخص نیست و از میان تهران یا دوحه یک شهر میزبان این دو بازی تدارکاتی تیم ملی ایران خواهد شد.

خردادماه ایران دو بازی در استانبول برگزار خواهد کرد. بازی اول روز هفتم خرداد مقابل تیم ملی ترکیه و بازی دوم دوازدهم خرداد مقابل یونان خواهد بود. ۱۸ خردادماه ایران و لیتوانی در روسیه به مصاف هم خواهند رفت. یک هفته بعد هم بازی نخست ایران در جام جهانی روسیه مقابل مراکش برگزار می‌شود.

هشت بازی تدارکاتی تیم ملی قطعی شده و ایران تقریباً با کشورهایی که «بهار عربی» را تجربه کرده‌اند دیدار خواهد کرد.