آیا حصر موسوی ، کروبی و خانم رهنورد تا آخر ۹۶ پایان می یابد

۲۸ بهمن ۱۳۹۶

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفته مسئولان امنیتی و قضایی قول داده‌اند حصر تا پایان سال رفع شود و در مقابل از آنها خواسته‌اند «زیاد در رسانه‌ها اظهارنظر نکنند»…

مطهری که در حاشیه جلسه علنی مجلس به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌داد، افزود:
هنوز مسئولانی که این موضوع به آن‌ها مربوط است اظهارنظری نداشته‌اند اما افراد غیرمسئول حرف‌هایی برخلاف این تصمیم زده‌اند؛ اما چون مسئولان حرف روشنی نزده‌اند ما روی قول‌هایی که داده‌اند حساب می‌کنیم تا ببینیم آیا این اتفاق تا پایان سال رخ می‌دهد یا نه.
مطهری هشدار داد که در صورت عدم تحقق وعده‌ها دست به اعتراض خواهد زد.
یکم بهمن‌ماه امسال الیاس حضرتی، دیگر نماینده تهران در مجلس در حساب توئیتری خود نوشت: «منابع موثق اطلاع دادند خانم زهرا رهنورد چند روزی است به دلیل بیماری مادرشان خارج از حصر به‌سر می‌برند».
به دنبال اعلام این خبر زهرا رهنورد از چهره‌های شاخصی جنبش سبز که در حصر خانگی به سر می‌برد، اعلام کرد که مأموران صرفاً چندساعت او را به ملاقات با مادر ٩۴ ساله‌‌اش که در بستر بیماری است برده‌اند و «رفع حصر رهنورد بدون میرحسین بی‌معناست».
با این حال، غلامرضا حیدری، عضو کمیته حصر فراکسیون امید مجلس  نیز ۹ بهمن ماه امسال از «گشایش‌های ایجاد شده» در وضعیت میرحسین موسوی و زهرا رهنورد خبر داد و ابراز امیدواری کرد که «محدودیت‌های محصورین» تا عید کمتر خواهد شد. هرچند این نماینده مجلس نیز گفته بود حبس خانگی چهره‌های شاخص جنبش سبز به مرور رفع خواهد شد.
در همین زمینه، علی مطهری نیز در سخنان ۲۸ بهمن ماه خود گفته:
تاکنونی اقداماتی در مورد حصر انجام شده، ملاقات‌هایی صورت گرفته ولی باید منتظر باشیم البته در مورد آقای موسوی ملاقات اقوام راحت‌تر انجام شد و کارهایی صورت گرفت ولی در مورد آقای کروبی گشایش بیشتری انجام شد.
مهدی کروبی ومیرحسین موسوی از رهبران اعتراضات سال ۸۸ همراه با زهرا رهنورد از بهمن سال ۸۹ تاکنون در حصر خانگی به سر می برند.
بحث بر سر رفع حصر پس از عمل قلب مهدی کروبی شدت گرفت. خانواده کروبی در بیانیه‌ای علاوه بر رهبری و دستگاه قضایی، حسن روحانی، و وزارت اطلاعات را مسئول جان محصوران دانستند.
رفع حصر یکی از وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی در هر دو دوره رقابت‌های ریاست‌جمهوری ۱۳۹۲ و ۱۳۹۶ بود.
تا کنون برخی از مسئولان و نمایندگان مجلس، از جمله علی مطهری، علی خامنه‌ای، رهبر رژیم « فقها» را مسئول مستقیم حصر معرفی کرده‌اند.
The post آیا حصر موسوی ، کروبی و خانم رهنورد تا آخر ۹۶ پایان می یابد appeared first on صدای مردم.