سقوط هواپیمای ATR تهران – یاسوج در دناکوه سمیرم/ سرنوشت مسافران مشخص نیست

۲۹ بهمن ۱۳۹۶

هواپیمای متعلق به شرکت آسمان ساعت ۸ صبح امروز پس از پرواز از فرودگاه مهر‌آباد و طی مسیر از رادار خارج شده است.

 پرواز ساعت ۸ صبح تهران به یاسوج شرکت هواپیمایی آسمان صبح امروز از رادار محو شد. پرواز تهران به یاسوج و بالعکس هر روز انجام می‌شود و مدل این هواپیما ATR است. در پی این اخبار ابتدا مدیرکل روابط‌عمومی هواپیمایی آسمان در این باره اظهار داشت: فعلاً آخرین اخبار این است که این هواپیما از رادار خارج شده و در حال پیگیری موضوع هستیم.
براساس اخبار تکمیلی، این هواپیمای ATR، پنجاه دقیقه پس از پرواز، از صفحه رادار محو شده و تاکنون اثری از هواپیما نیست. هواپیما دست‌کم ۷۰ سرنشین داشته است. بر همین اساس در حال حاضر ستاد بحران در فرودگاه یاسوج تشکیل شده در حال بررسی ماجراست.

هواپیما ATR72 هواپیمایی آسمان
“هواپیمایی آسمان در مسیرهای پروازی کوتاه داخلی به‌صورت ویژه از ۶ فروند هواپیمای ATR-72 استفاده می‌کند. هواپیمایATR-72 یک هواپیمای ملخی دو موتوره از خانواده‌ی هواپیماهای منطقه‌ای با گنجایش کم است که توسط شرکت ایتالیایی فرانسوی ATR تولید شده است.”
۱۱:۰۱| سخنگوی اورژانس کشور در خبری اعلام کرد: در حال حاضر یک فروند بالگرد اورژانس به منطقه اعزام شده است؛ با توجه به کوهستانی بودن منطقه امکان اعزام آمبولانس وجود ندارد.
۱۱:۰۹| غفور راستین، مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان در این مورد اظهار داشت: این هواپیما در کوه‌های اطراف سمیرم سقوط کرده است و هنوز از جزییات آن چیزی نمی‌دانیم.
۱۱:۱۱| براساس این گزارش، معاون امداد و نجات هلال‌احمر اصفهان نیز از اعزام تیم پادنا، شهرضا و دهاقان به محل حادثه سقوط هواپیمای تهران – یاسوج خبر داده است.
۱۱:۱۳| همچنین فرماندار بویراحمد در خبری ضمن تایید سقوط هواپیمای مسافربری تهران – یاسوج در کوه‌های پادنا اظهار کرده است: به‌دلیل مه‌آلود بودن هوا، اورژانس هوایی استان قادر به فرود نشد و هم‌اکنون با خودرو درحال اعزام به محل هستند.

۱۱:۱۷| اصغر سلیمی نماینده سمیرم در مجلس نیز در گفت‌وگو با تسنیم با بیان اینکه در حال حاضر تیم‌های ویژه و نیروها در حال بررسی دقیق محل سقوط هستند، افزود: طبق اعلام اولیه منطقه کلی دناکوه سمیرم است، تیم‌ها در حال اعزام به منطقه هستند تا شرایط از نزدیک بررسی شود.
۱۱:۱۸| معاون امنیتی-انتظامی استاندار تهران نیز در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به وضعیت پرواز تهران به یاسوج گفت: رادار نیروی هوایی برای یک لحظه این هواپیما را رصد کرده است.

The post سقوط هواپیمای ATR تهران – یاسوج در دناکوه سمیرم/ سرنوشت مسافران مشخص نیست appeared first on صدای مردم.