"نگاهی به رسانه های شنبه"

۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

ـ حدود 4 ساعت پیش می خوانیم که کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران، استعفای معاون اش را "به دلیل تنگ نظریهای موجود" پذیرفته بوده است.
ـ دقایقی بعد می خوانیم که روحانی در جمع مدیران ارشد دولتی گفته است که "بعضی ها از این که مردم اطلاعات داشته باشند، خوششان نمی آید".
ـ فقط یک دقیقه بعد ظریف هشدار می دهد که در صورت خروج دولت امریکا از برجام، ایران آمادۀ از سرگیری فعالیتهای هسته ای خویش است.
ـ دیری نمی گذرد که فرماندۀ کل ارتش جمهوری اسلامی، که به قول خودش "برای تودهنی زدن به دشمنان" در مراسمی مربوط به بسیج شرکت کرده است، اعلام می کند "دوست دارد جانشین فرماندۀ بسیج باشد".
ـ آنگاه از زبان وزیر ارتباطات مطلع می شویم تعداد مشاغل ایجاد شده در فضای مجازی در دو سال گذشته، نه دومیلیون، چنان که روحانی اعلام کرد، بلکه دویست هزار بوده است.
ـ سپس نوبت وزیر دادگستری می رسد که خبر دیروز رسانه ها دایر بر دستگیری سعید مرتضوی را تکذیب کند.
ـ در این فاصله رئیس سازمان انرژی اتمی ایران هم برنهاده است که سازمان تحت مسئولیت اش آماده از سرگیری غنی سازی اورانیوم است و همچنین آماده است مثل یک ارتش حرکت کند.
ـ سپس، فقط حیث نمونه، خبر ادامۀ اعتصاب چندروزۀ کسبه را در بانه می خوانیم.
ـ و خبر ادارۀ کل حفاظت محیط زیست کردستان را دایر بر این که میزان آلودگی هوای سنندج به هفت برابر حد مجاز رسیده است.
ـ دقایقی پیش نماینده اهواز در مجلس خبر بازداشت بیش از 150 نفر از کسانی را که در روزهای اخیر به اعتراض مدنی و مسالمت آمیز برخاسته اند، تایید کرد.
ـ ظاهراً شاه بیت سخنان روحانی در جمع مدیران ارشد دولتی، در خطابی غیر مستقیم به خامنه ای، این بوده است که "ما دشمن و بدخواه داریم. در منطقه و جهان، در ابرقدرت‌ها بدخواه داریم، باید به فکر آن هم باشیم اما نباید خیلی فکر خود را به آن مشغول کنیم."
 
آیا شما با خواندن این مشت نمونۀ خروار دستخوش حسی از آتش زیر خاکستر جامعه و گسیختگی امور در دست جمهوری اسلامی نمی شوید؟