۵۲ روز تا روسیه؛ امیدواری کی روش برای حضور بانوان در ورزشگاه

۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

1 hour, 44 minutes

 

 

خبرنگار سایت سوئدی fotbollskanalen به ایران آمده تا در مورد ورود بانوان به ورزشگاه‌های کشور تحقیق کند. او پیش از دربی تهران میان دو تیم استقلال و پرسپولیس برای گزارش خود سراغ «کارلوس کی روش» سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران رفت. 

او به نقل از کارلوس کی روش درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها نوشته است: فکر می‌کنم در یک زمان مقتضی، این مسئله تغییر خواهد کرد. آنها باید این روند را تغییر دهند و هیچ شکی در آن نیست.

سرمربی تیم ملی ایران گفته است: «افرادی هستند که به (این تغییر) باور دارند و عدهای هم باور ندارند و من فکر نمی‌کنم با مقابله کردن بتوان این مسئله را تغییر داد و تصمیم فوری دراین‌باره گرفت. از نظر من راه‌حل در این زمینه شعور و پیشرفت است که این مسئله بنیان زندگی است.» طی یک سال اخیر، دختران ایرانی با چهره‌هایی مردانه تلاش کردند وارد ورزشگاه‌های کشور شوند. مسئله‌ای که باعث بالا رفتن تدابیر امنیتی و بازرسی‌های گسترده‌تر در ورودی‌های ورزشگاه شد.

 

قول همکاری پرسپولیس با تیم ملی

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران شنبه در گفت‌وگو با روزنامه «خبرورزشی» گفت: «با ۹۹ درصد از باشگاه‌ها ارتباط ما بسیار مثبت بود. این‌گونه گمانه‌زنی‌ها و حرف‌ها از جایی نشأت می‌گیرد که عدم ارتباط بین یک باشگاه و تیم ملی وجود دارد. این مطلب منعکس‌کننده واقعیات رابطه ما و دیگر باشگاه‌ها نیست. چون فقط می‌تواند یک باشگاه با ما ارتباط نداشته باشد.»

اشاره کی روش به‌صورت غیرمستقیم به باشگاه پرسپولیس بود. طی ماه‌های گذشته، کادر فنی باشگاه پرسپولیس با حضور زودهنگام بازیکنان خود در اردوهای تیم ملی مخالفت کرده بودند.

بعد از صحبت‌های سرمربی ایران، باشگاه پرسپولیس موضع خود را تغییر داد. حالا باشگاه پرسپولیس برای دومین بار پیاپی اعلام کرد که در صورت درخواست مکتوب فدراسیون فوتبال، برای در اختیار گرفتن ملی‌پوشانش، آنها را در اختیار کادر فنی تیم ملی قرار خواهد داد.

رقابت‌های مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان روزهای ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت دور رفت خود را پشت سر می‌گذارد و بازی‌های برگشت هم ۲۴ و ۲۵ ماه جاری برگزار می‌شود. این در حالی است که تیم ملی قرار بود یک بازی دوستانه مقابل سوریه در روز ۲۱ اردیبهشت و یکی هم  برابر ازبکستان در روز بیست و نهم همین ماه انجام دهد. بازی مقابل سوریه چندی پیش با اعلام فدراسیون و بنا بر دلیلی که کم بودن تعداد بازیکنان تیم ایران عنوان‌شده بود، لغو شد. البته دیدار مقابل ازبکستان هنوز پابرجاست اما زمان دقیق اضافه شدن ملی پوشان پرسپولیس، استقلال و ذوب‌آهن به اردو هنوز محل ابهام است.

 

شب تلخ کریم و علیرضا در اروپا

دو ستاره فوتبال ایران در هلند و یونان، از دو موفقیت بزرگ بازماندند. «علیرضا جهانبخش» و «کریم انصاری‌فرد» دو ستاره اصلی تیم ملی ایران در شبی که طرفداران آلکمار و المپیاکوس روی درخشش و گلزنی آنها حساب ویژه‌ای بازکرده بودند، ناکام ماندند تا شب پرحسرتی را تجربه کنند. 

علیرضا جهانبخش ستاره این روزهای فوتبال هلند که هفته قبل آردیویسه هلند با هت تریک و دادن یک پاس گل مقابل ویتسه در دومین سال متوالی که با AZ به فینال جام حذفی هلند رسیده بود در ورزشگاه ۵۱ هزار نفری de kuip رتردام مقابل فاینورد نتوانست گره از مشکلات و بن بست تاکتیکی تیمش باز کند تا در رقابت با رابین وان پرسی ستاره سرشناس میزبان شکست را پذیرفته و یک بار دیگر در گام آخر برای بالا بردن جام در آخرین روزهای پوشیدن پیراهن آلکمار ناکام بماند. اما کریم انصاری‌فرد مهاجم تیم المپیاکوس یونان مقابل آپولون شبی پر اشتباه را تجربه کرد. قهرمان فصل قبل لیگ یونان با شکست ۱-۰ زمین را ترک و به جایگاه سوم رسید. رده‌ای که این تیم را به مرحله پلی آف یورو لیگ خواهد رساند تا بعد از سال‌ها یکه‌تازی و حضور در لیگ قهرمانان به‌عنوان نماینده اول یونان این تیم در سایه رقبای سنتی خود قرار بگیرد.