سخنگوی دولت: ای‌کاش جامعه از تلاش‌های دولت در زمینه رفع حصر خبر داشت

۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

کلمه – گروه خبر: سخنگوی دولت در نشست خبری خود خبر از نزدیک بودن رفع حصر داد. این در حالی است که در چند هفته گذشته انتقادات بسیاری نسبت به دولت در این خصوص صورت گرفته و بسیاری عدم رفع حصر تا شب عید را نتیجه کم کاری شخص حسن روحانی دانستند.
ساعتی پیش محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود در خصوص اظهارت تابش درباره رفع حصر عنوان کرد: ما در شرایطی هستیم که همه باید در کنار هم باشیم و اینکه از شایستگی برخی از شخصیت‌های نظام بنا به دلایلی نتوانیم استفاده کنیم، خوب نیست.
وی ادامه داد: امروز با توجه به شرایط باید کنار هم باشیم و دولت از رفع حصر حمایت می‌کند، موضع آقای رئیس‌جمهور را می‌بینم و ای کاش بخشی از جامعه تلاش‌های دولت در این زمینه را می‌دانست. اینکه ما با رفع حصر شاهد برخورداری کشور از فرزندانش باشیم، نزدیک است.
در همین رابطه سیدمحمد خاتمی در سخنانی اعلام کرد حال که رهبری نیز راضی به رفع حصر شده است، بهتر آن است که حسن روحانی خود اقدام کرده و کم کاری بعضی نهادها در این خصوص را جبران کند. پس از او اعضای کمیته رفع حصر خصوصا محمدرضا تابش اظهار نظرهایی در این خصصوص داشته و انتقاداتی را متوجه دولت کردند.
فاطمه کروبی همسر مهدی کروبی شیخ در حصر نیز از قول اعضای کمیته رفع حصر خبر داد که رئیس جمهور بر خلاف مقامات قضایی، امنیتی و دیگر روسای قوا تاکنون وقت ملاقات به اعضای کمیته رفع حصر نداده است.