اشاعه تحجر فکری در کشور

۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

رژیم «ولایت فقیه» در راستای اشاعه تحجرات دینی و فکری، ۵۵٠ کتاب را در این حوزه به چاپ رسانده است. دیروز یکشنبه، دوم اردیبهشت ماه نود و هفت ، احمد زرگر، دبیر ستاد “احیای امربه معروف و نهی از منکر” جمهوری اسلامی ، در جمع خبرنگاران از چاپ ۵۵٠ عنوان کتاب، در حوزه فریضه‌های امر به معروف و نهی از منکر خبر داد.

به گزارش کردستان میدیا، وی با اشاره به اینکه ٣٠ هزار نفر در ایران، نیروی شورای امربه معروف و نهی از منکر هستند، گفت: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی مسئول برخورد با تبلیغات فضای مجازی در مورد ترویج بی‌حجابی در جامعه هستند.
طی روزهای گذشته، انتشار ویدئو-کلیپی از رفتار خشونت‌آمیز نیروهای گشت ارشاد نسبت به دختر نوجوانی، واکنش‌های وسیعی را درسطح جامعه پی داشت.
چاپ و نشر کتاب‌های دینی و مذهبی در راستای اهداف مذهبی ـ فاشیستی رژیم ایران، هزینه گزافی را به خود اختصاص می‌دهد، هزینه‌های که می‌تواند برای امور آموزشی وارتقای علمی کودکان و نوجوانان صرف شود.
قابل ذکر است که در سال‌های گذشته وزارت آموزش و پرورش ایران به بهانه نبود اعتبار مالی نرخ کتاب‌های درسی را به شدت افزایش داده که این امر فشار گسترده‌ای را بر خانواده‌ها اعمال کرده است.
همچنین اختصاص این بودجه به کتاب‌های دینی و با هدف اشاعه افکار مذهبی در حالی‌ست که بسیاری از دانش‌آموزان به علت فقر و تنگدستی شدید خانوده‌های‌شان ناچارا از ادامه تحصیل باز می‌مانند.
The post اشاعه تحجر فکری در کشور appeared first on صدای مردم.