سیل در دهدز؛ ۲۶ نفر مفقود شدند

۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

2 ساعت،20 دقیقه

استان‌وایر- ۲۶ نفر در بخش «دهدز» از توابع شهرستان «ایذه» در استان خوزستان به دلیل بارش شدید باران و وقوع سیلاب و تندباد مفقود شدند.

مجتبی طحان٬ رییس روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان گفته از این تعداد٬ ۲۰ نفر از عشایر ارتفاعات منطقه «حاجی کمال» در بالا دست بخش «دهدز» هستند.

آقای طحان افزوده که شش نفر هم در منطقه کوه «قارون» در منطقه «سادات حسینی» این بخش به دلیل وقوع سیلاب و بارش شدید باران مفقود شده‌اند.

در پی بارش باران شدید و تند باد شب گذشته٬ چهار نفر از اهالی منطقه «گندمکار» امامزاده «عبدالله» شهرستان «باغملک» نیز مفقود شده‌اند که جستجو برای یافتن آنان ادامه دارد.

همچنین ناپایداری هوا و افزایش غلظت گردو خاک در آسمان بیشتر نقاط خوزستان موجب شد مدارس و مراکز آموزشی نوبت عصر ۹ شهرستان، از سوی فرمانداری‌ها تعطیل اعلام شود.

شادگان، خرمشهر، آبادان، هفتکل، لالی، ایذه، امیدیه، هندیجان و مسجدسلیمان ۹ شهری هستند که مدارس و آموزشگاه‌های نوبت عصر آنها تعطیل شد.

مدارس و آموزشگاه‌های نوبت صبح نیز در شهرستان‌های خرمشهر، آبادان، هفتکل و مراکز آموزشی و ادارات شهرستان شادگان نیز به دلیل افزایش غلظت گرد و غبار تعطیل اعلام شده بود.