الگو داریم، چه الگویی!

۳۱ تير ۱۳۹۷

دلواپسی بزرگ آن است که رئیس دولت به جای تغییر و اصلاح مثبت در بین همراهان و همکارانش …به سمت الگوی مورد علاقه امام جمعه مشهد حرکت کند! 
آیت‌اله علم‌الهدی، خطیب نماز جمعه مشهد که معمولاً هفته‌ای یک بار با اظهارنظرهای خاص خود در رسانه‌ها مطرح می‌شود این بار تصمیم گرفت تا با استفاده از‌تریبون یک طرفه نماز جمعه مشهد به تعریف و تمجید از داماد خود بپردازد و مدیریت سیدابراهیم رئیسی بر هلدینگ عظیم اقتصادی آستان قدس را نمونه و الگویی برای سایر مسئولان بخواند. آقای علم‌الهدی معتقد است مدیریت اقتصادی کشور در اختیار سفیهان و خائنان است و مسئولان مملکت باید با الگو گرفتن از مدیریت آقای رئیسی در آستان قدس رضوی ریل مدیریتی کشور را تغییر دهند.
 به بیان دیگر حرف امام جمعه مشهد این است: ‌ای مردمی که برای رای منفی به رئیسی و امثال او به رئیس دولت مستقر رای داده‌اید افرادی خائن و نادان را انتخاب کرده‌اید و باید بر خلاف خواست شما که اکثریت هستید مدیریت کشور در اختیار اقلیت باشد!
از موضوع «اکثریت – اقلیت» و عدم باورمندی جناح تندرو به صندوق رای و خواست و اراده اکثریت که بگذریم با این سوال مواجه می‌شویم که آیا الگوی مدیریتی موجود در آستان قدس رضوی الگوی مناسبی برای مسئولان است؟ برای پاسخ به این سوال بیاییم برای چند دقیقه تصور کنیم الگوی مورد نظر امام جمعه محترم مشهد در کل کشور حکمفرما شود.
الگویی که در آن خبری از نظارت جدی نیست و شفافیت مالی به کمترین حد ممکن وجود دارد، رسانه‌ها حق چندانی برای پرس‌وجو از آنچه در آن می‌گذرد ندارند، اگر پرسشی مطرح شود پاسخگویی به آن تقریباً هیچ است، مالیات به معنای واقعی کلمه و براساس قوانین کشور – و نه آنچه بر اساس تعریف آقای رئیسی مالیات نامیده می‌شود – داده نمی‌شود و از همه این‌ها تاسف‌بارتر انتخاب مدیران به شدت سیاست‌زده و از گروهی است که در جناح اصولگرا هم اقلیت محسوب می‌شوند و در اصل اقلیتِ اقلیت هستند! آیا به واقع چنین الگویی، الگوی مناسب مدیریتی برای کشور است؟
بسیار بعید به نظر می‌رسد که حتی کسر قابل توجهی از منتقدان دولت نیز معتقد باشند آنچه باید جایگزین برنامه‌ها و سیاست‌های دولت شود چنان مدیریتی است و این نوع اظهارات، بیشتر از آنکه دلسوزانه به نظر‌ آید یادآور «ماهی گرفتن از آب گل‌آلود» است. مطلب آخر آنکه در این روزها که گمانه‌زنی‌هایی جدی درباره تغییر اعضای کابینه و همکاران آقای رئیس‌جمهور شنیده می‌شود دلواپسی بزرگ آن است که رئیس دولت به جای تغییر و اصلاح مثبت در بین همراهان و همکارانش به سمت و سوی مسیری حرکت کند که در نهایت سبب آن شود که بیشتر از یک سال اخیر از برنامه‌ها و وعده‌هایی که در روزهای مبارزات انتخاباتی بر آن تاکید می‌کرد فاصله بگیرد و به سمت الگوی مورد علاقه امام جمعه مشهد حرکت کند!  به نظر می‌رسد که اگر قرار بر حرکت به سمت چنان الگوی مدیریتی است همین کابینه فعلی با همه نقاط ضعف مشهودی که دارد چندین و چند گام از کابینه پس از تغییرات جلوتر خواهد بود.
محمد توکلی – بهارنیوز
 
The post الگو داریم، چه الگویی! appeared first on صدای مردم.