انتخابات نظام مهندسی ساختمان استان تهران و پیامهای آن

۱۴ مهر ۱۳۹۷

انتخابات نظام مهندسی استان تهران در تاریخ ۱۲مهر۹۷ در سطح این استان برگزار شد. از ۱۱۲۴۰۲نفر عضو این سازمان تنها۹۷۱۶ نفر در این انتخابات شرکت کردند که معادل۸/۶درصد واجدین شرایط می‌باشد که درصد بسیار پایین و هشدار دهنده‌ ای است.

رای نفر اول در این انتخابات برابر ۳۱۸۳ رای بوده است که نسبت به تعداد شرکت کننده ۳۲/۹درصد و نسبت به واجدین رای تنها ۲/۸درصد بوده است.در واقع بیش از ۶۷درصد شرکت کنندگان یا ایشان را نمی‌شناختند و یا در نزد آنها مقبولیت و مشروعیت و شایستگی لازم را نداشته است.

رای نفر آخر هم ۱۴۴۰ رای بوده است که نسبت به آرای ماخوذه ۱۴/۹ درصد و نسبت به واجدین رای ۱/۳درصد بوده است. این مشارکت بسیار پایین و این عدم مقبولیت فراگیر انتخاب شدگان، بیانگر بحران جدی در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و سرخوردگی جامعه مهندسی ساختمان از عملکرد مدیران قبلی و فعلی این سازمان است.

منازعات مسئولان وزارتخانه و سازمان، عدم شفافیت در عملکرد سازمان، گزارشهای مکرر از سؤاستفاده مالی و فساد در این سازمان، عدم ایفای نقش صحیح حرفه ای اعضای سازمان در قبال مردم، باند بازی های درون سازمان، تغییر بیش از پنجاه درصد اعضای هیات مدیره فعلی و . . . از عوامل مهم سرخوردگی جامعه مهندسی ساختمان از ایفای نقش صحیح و اثر گذار سازمان است.