استقبال رسانه سپاه از شایعه حذف فردوسی پور: او باید مثل جیرانی از بینندگان خداحافظی کند و برود

۲۵ مهر ۱۳۹۷

کلمه – گروه خبر: رسانه‌ی وابسته به سپاه به کمک رییس جوان شبکه سه آمد و از حذف عادل فردوسی پور مجری محبوب برنامه ۹۰ استقبال کرد.
فروغی رئیس شبکه سه با تبلیغات فراوان به شبکه سه آمد. گفته میشد که این مدیر جوان که به سپاه هم نزدیک است برنامه‌های بسیاری برای این شبکه جوان پسند صدا و سیما دارد.
اما کمی پس از شروع ریاست فروغی مشخص شد، برنامه‌ی اصلی وی برای عادل فردوسی پور مجری جوان و پرطرفدار این شکبه است. از همان روزهای نخست که مصادف شد با پخش برنامه‌های جام جهانی دعواهای وی با فردوسی پور آغاز شد به طوریکه حتی اجازه حضور مهمان ویژه فردوسی پور در برنامه های جام جهانی نیز داده نشد.
از همان زمان بسیاری از رسانه های وابسته به سپاه و جریان اصول گرایی که دل خوشی از شفافیت و رک گویی فردوسی پور ندارند زمزمه های رفتن عادل را آغاز کردند.
برای همین نیز امروز تسنیم رسانه وابسته به سپاه تمام تلاش خود را می کند با تحریف و تعریف شدید از فروغی رییس جوان و جویای نام و وابسته به سپاه شبکه سه او را مبری از پخش نشدن برنامه ۹۰ کند و فردوسی پور را گناه کار معرفی کند. برای همین نیز از فردوسی پور میخواهد برای حذف نشدن از صدا و سیما فضای رسانه ای را کنترل کرده و در مقابل مدیر جوان قرار نگیرد.
تسنیم از فردوسی پور می خواهد خود با بینندگانش خداحافظی کند و می نویسید: فردوسی‌پور باید همان کاری را انجام دهد که فریدون جیرانی پس از حذف از برنامه «هفت» در ۲۳ اردیبهشت ۹۱ انجام داد. آخرین «هفت» جیرانی پرشورتر برگزار شد، او با همه بینندگانش خداحافظی کرد و رفت برای اصلی‌ترین شبکه سیما، شبکه یک، یک سریال الف. ویژه ساخت.
این رسانه برنامه‌ی ۹۰ را نیز که هنوز پربیننده و پرحاشیه ترین برنامه در سیمای رخوت زده را نقد کرده و می نویسد: «برنامه نود» هیچ تغییر روشی در سبک و اجرا نمی‌دهد و به دلیل هیجانی بودن این رشته ورزشی و هواداران فراوان فوتبال، سال‌های متمادی این برنامه خاص، به یک روش فرمولیزه شده- کلیشه‌ای اجرا می‌شود و فرامتن فوتبال و دخالت در مدیریت ورزشی، جنبه با اهمیت‌تری در برنامه نود پیدا می‌کند، در نتیجه عادل فردوسی‌پور با اتکا به حواشی تبدیل به یک برند فوتبالی شده است.
شاید به نظر نویسندگان تسنیم، یامین پور مجری جذاب تری برای برنامه ۹۰ خواهد بود و حتما می تواند هیجان را به سیما برگرداند. و البته تسنیمی ها فراموش کرده اند که عادل فردوسی پور خالق این برنامه هست و نه یک مجری که صدا و سیما روزگاری انتخابش کرده و حالا نیز کنارش بگذارند.