جشنواره موسیقی فارس برگزار می‌شود

۲۷ مهر ۱۳۹۷

موسیقی ما - جشنواره‌ی موسیقی فارس با دبیری «احمد پژمان» از هشتم تا شانزدهم آذرماه در شهر شیراز و در سه بخش رقابتی، غیر رقابتی و پژوهش برگزار خواهد شد و طبقِ روال دوره‌های پیشین نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متناسب با موضوع جشنواره نیز در کنار آن برگزار خواهد شد. همچنین هیات علمی بخش پژوهش این جشنواره که مرکب از محمدرضا درویشی، هومان اسعدی و محمدرضا فیاض است، مطالعات تاریخی، فنی، آکوستیکی، تطبیقی، زیبایی‌شناسی و فرهنگی- اجتماعی در موضوع گروه‌نوازی در موسیقی ایران را به عنوان محورهای مقالات و پژوهش‌های ارسالی اعلام کرده‌است.
همچنین فراخوانِ بخش پژوهش جشنواره موسیقی فارس که در سال جاری دهمین دوره‌ی خود را پیش‌رو دارد، منتشر شد. مسوولان این جشنواره برای اهمیت جایگاه پژوهش و احساس نیاز به منابع علمی و پژوهشی در حوزه گروه‌نوازی در موسیقی ایران، بخش پژوهش و مقاله را به این جشنواره اضافه کرده‌اند.
مقالات منتخب به صورت کتاب جشنواره منتشر خواهند شد و به برگزیدگان لوح تقدیر و جوایزی اختصاص خواهد یافت. همچنین در صورت تشخیص هیات انتخاب، پژوهشگران منتخب این امکان را خواهند یافت تا در بخش جنبی جشنواره به ارائه مقاله خود بپردازند.
علاقه‌مندان به شرکت در این بخش برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت فراخوان بخش پژوهش می‌توانند به پایگاه اینترنتی جشنواره موسیقی فارس به نشانی farsmusicfestival.ir مراجعه کنند.
جشنواره‌ی موسیقی فارس، رویدادی است هنری که تا امروز نه دوره آن با تمرکز بر موضوع گروه‌نوازی (آنسامبل) به همت انجمن موسیقی فارس، همراهی هنرمندان و دست‌اندرکاران موسیقی فارس و مشارکت استادان برجسته موسیقی کشور در سطح گروه‌های فعال استان فارس در ژانرهای مختلف موسیقی برگزارشده است.روتیتر: با دبیری «احمد پژمان» و با حضور محمدرضا درویشی، هومان اسعدی و محمدرضا فیاضبرچسب ها:

عکس اصلی مطلب: دسته بندی مطلب:

خلاصه مطلب: موسیقی ما - جشنواره‌ی موسیقی فارس با دبیری «احمد پژمان» از هشتم تا شانزدهم آذرماه در شهر شیراز و در سه بخش رقابتی، غیر رقابتی و پژوهش برگزار خواهد شد و طبقِ روال دوره‌های پیشین نشست‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متناسب با موضوع جشنواره نیز در کنار آن برگزار خواهد شد. همچنین هیات علمی بخش پژوهش این جشنواره که مرکب از محمدرضا درویشی، هومان اسعدی و محمدرضا فیاض است، مطالعات تاریخی، فنی، آکوستیکی، تطبیقی، زیبایی‌شناسی و فرهنگی- اجتماعی در موضوع گروه‌نوازی در موسیقی ایران را به عنوان محورهای...