علی نجاتی در اثر وخامت اوضاع جسمانی به بیمارستان منتقل شد

۲۳ آذر ۱۳۹۷

علی نجاتی، عضو هیات مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه که توسط نیروهای امنیتی دستگیر و تحت بازجویی و فشار قرار گرفته است، دیروز پنجشنبه ۲۲ آذرماه در اثر وخمت اوضاع جسمی و به علت ایجاد مشکلات قلبی که به بیماستان بقایی اهواز منتقل شده است …

سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، بامداد جمعه در یک «اطلاعیه فوری» خبر از انتقال علی نجاتی عضو این سندیکا از زندان به بیمارستان داد.
در اطلاعیه سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه آمده است: بر اساس اخبار دریافتی، علی نجاتی، عضو هیات مدیره سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه که توسط نیروهای امنیتی دستگیر و تحت بازجویی و فشار قرار گرفته است، دیروز پنجشنبه ۲۲ آذرماه در اثر وخمت اوضاع جسمی و به علت ایجاد مشکلات قلبی که به بیماستان بقایی اهواز منتقل شده است.
علی نجاتی پیشتر و در روز هشتم آذرماه در پی یورش نیروهای امنیتی به منزلش دستگیر شده بود. مقامات قضایی بدوا ادعا کردند که او را بابت محکومیت قبلی دستگیر کرده اند اما بعدا اعلام کردند که وی در رابطه با اعتصابات هفت تپه دستگیر شده است. این در حالی است که علی نجاتی کارگر بازنشسته است، منزلش در شهر دیگری است و تحت درمان پزشکی بوده است. علی نجاتی از بیماری های متعددی از جمله بیماری قلبی رنج می برد و ادامه بازداشت او تهدید جدی برای سلامتی و جان اوست.
سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه در ادامه ی اطلاعیه ی خود ضمن اعلام انزجار از ادامه بازداشت غیرقانونی علی نجاتی، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط وی شده و مسئولیت هرگونه عارضه جسمانی ایجاد شده برای وی را مستقیما بر عهده ی مقامات قضایی و امنیتی دانسته است.
این سندیکا از تمامی کارگران هفت تپه، تشکلات و کارگران ایران و جهان و تمام رسانه ها و نهادهای ذیربط خواسته است از تلاش برای آزادی علی نجاتی و نیز خانم سپیده قلیان، بازداشتی دیگری که به علت ابراز همبستگی و همدلی با خانواده های کارگران هفت تپه دستگیر شده است، حمایت کنند.
به نوشته ی این اطلاعیه علی نجاتی هیچ جرمی مرتکب نشده است و همواره و تنها به طرق معقول و معمول و قانونی در پی احقاق حقوق حقه ی کارگری بوده است.
به کانال صدای مردم در تلگرام بپیوندید
@sedayemardomdotnet
The post علی نجاتی در اثر وخامت اوضاع جسمانی به بیمارستان منتقل شد appeared first on صدای مردم.