لروکس را ببینیم یا نبینیم؟ هواداران عطر عشق این سریال را از دست ندهند

۴ اسفند ۱۳۹۸

سریال ترکیه ای “همه جا تو”، که نام بین المللی اش “هرکجا که می روم” است و با نام “لروکس” از شبکه های فارسی زبان پخش می شود، یک کمدی عشقی است که تابستان امسال، به عنوان یک سریال تابستانی و برای پخش در این فصل آغاز شد، ولی اقبال مخاطبان باعث شد سریال بیش از آن که انتظار می رفت ادامه پیدا کند. یک سریال خوش رنگ و لعاب و رنگارنگ و شاد و شنگول و سرحال و سرخوش دیگر، مانند عشق اجاره‌ای، عطر توت‌فرنگی، عشق تجملاتی و عطر عشق (یا همان پرنده سحرخیز). پس اگر آن سریال ها سرگرمتان کرده بود و دوستشان داشتید، این یکی را هم نباید از دست بدهید.
سریال به جز استقبال شدید مخاطبان که فاکس تی وی را به تمدید سریال واداشت، موفقیت های دیگری هم داشت. جایزه ی “لنز طلایی” را در بخش بهترین سریال کمدی عشقی برنده شد.
دمیر ارندیل با بازی فورکان آندیچ و سلین سِوَر با بازی آیبوکه پوسات شخصیت های اصلی داستان اند. البته در دوبله فارسی شبکه های گروه جم ، نام شخصیت سلین، به نام اسپانسر شبکه ی فارسی، یعنی برند لروکس، تغییر کرده.
کل داستان سریال حول این زوج می چرخد.
دمیر مرد جوانی است که یک شرکت کوچک معماری در آستانه ی ورشکستگی و خانه ی دوران کودکی اش را می خرد. ولی متوجه می شود سرش کلاه رفته و فعلا و تا پیدا شدن راه حلی باید خانه را با دختری به نام لروکس تقسیم کند. دختری که نقطه ی مقابل اوست و هیچ چیزشان به هم شبیه نیست و هیچ وجه مشترکی ندارند. تازه بعد از آن متوجه می شود که در شرکتی که خریده، لروکس یکی از کارمندان ارشد هم است و باید آنجا هم با او سر و کله بزند. این سر و کله زدن در شرکت هم از جایی که دمیر برای متمرکز شدن کارمندان و جدی شدن فضای شرکت، قانون «ممنوعیت عاشق شدن در محل کار» را می گذارد، تبدیل به یک جنگ پنهان می شود. آیا لروکس موفق می شود دمیر را از خانه فراری بدهد؟ آیا دمیر در نهایت قانون منع عاشق شدن در شرکت را بر می دارد؟ آیا دمیر می تواند شرکت را از ورشکستگی نجات دهد؟ آیا لروکس و همکارانش در نهایت رئیس تازه شان را می پذیرند؟
برای گرفتن پاسخ این پرسش ها، می تونید سریال رو روی سایت آپاراتچی دات لایو تماشا کنید یا اینکه رو کانال یوتیوبی مشکی مدیا، پاورقی هاش رو گوش کنید. ویدئوهای سریال، تا قسمت آخر روی سایت آپاراتچی دات لایو هست؛ چون سریال چند ماهی است که در ترکیه به پایان رسیده. کلا هم خیلی طولانی نشد؛ برخلاف پرنده سحرخیز یا عشق تجملاتی. دلیلش هم جالب است و ما را با صنعت سریال سازی ترکیه بیشتر آشنا می کند.
سریال تابستان 2019، جمعه شب ها از شبکه فاکس پخش می شد، ولی با وجود استقبال شدید بیننده ها از قسمت های اول و تمدید سریال برای قسمت های بیشتر، بدشانسی آورد. سریال که با شروع خیلی خوبش توانسته بود در شبی که قسمت آخرِ فصل آرکاسوکاکلار پخش می شد، پشت سر این سریال قدیمی و بسیار محبوب ترکیه ای بایستد و خودی نشان بدهد، نتوانست حریف سریال تازه ی دیگری شود که پخشش در آ تی وی آغاز شده بود. دوران اوج سریال همزمان شد با ظهور یک پدیده در میان سریال های ترکیه ای؛ پدیده ای به نام «هرجایی». پخش هرجایی با همه جا تو همزمان شد و باعث شد تعداد بیننده های سریال به شدت افت کند. بعد از آن، شبکه فاکس یک تصمیم جدید گرفت و پخش سریال را به شب های شنبه منتقل کرد و برای چند هفته در آن شب پخشش کرد. ولی این جابجایی، به درآمدهای سریال بسیار آسیب زد. همه جا تو دیگر گزینه مناسبی برای تبلیغات تلویزیونی و سودآوری شبکه اش نبود. و این در حالی بود که فورکان آندیچ بازیگر نقش دمیر یکی از گران ترین قراردادهای سال های اخیر را امضا کرده بود و قرارداد آیبوکه پوسات، بازیگر نقش لروکس هم تفاوت قابل توجهی با بازیگران زن پارسال داشت. ادامه ی سریالی که بیننده هایش را از دست داده، با چنین هزینه بالایی منطقی نبود. اساسا هم شبکه های ترکیه ای، خیلی حاضر نیستند برای سریال های تابستانی شان، به خصوص سریالی که شنبه شب ها پخش می شود، هزینه ی بالایی بکنند. تابستان بیشتر فصل کمدی به حساب می آید و شبکه ها در تابستان پروژه بهتری ندارند. بنابراین بالا بودن تعداد بیننده و کیفیت سریال چندان مهم نیست و شبکه ها ترجیح می دهند سریال هایی کم خرج بسازند و با کمترین هزینه، بیشترین سود را بکنند تا بتوانند بیننده هایشان را تا رسیدن پاییز و رو کردن سریال های اصلی، حفظ کنند. بنابراین ادامه دادن سریالی مثل همه جا تو که هزینه هایش خیلی بالا رفته بود، دیگر برایش به صرفه نبود؛ هرچند سریال بسیار با کیفیت بود. به همین خاطر هم، سریال بعد از 23 قسمت دو ساعت و نیمه، به پایان رسید و نتوانست مثل پرنده سحرخیز، طولانی شود.
 
در قسمت بعدی این ویدئو، مفصل از داستان سریال خواهیم گفت و شخصیت های داستان را معرفی می کنیم.
ممنون از اینکه تا اینجا با من همراه بودید.
 
 
 
نوشته لروکس را ببینیم یا نبینیم؟ هواداران عطر عشق این سریال را از دست ندهند اولین بار در پندار. پدیدار شد.