مصباح یزدی: رهبر معظم انقلاب شایسته‌ترین فرد برای اداره جامعه است/ خسارت عدم درک پیام رهبری بیشتر از ضربه صدام است

۴ اسفند ۱۳۹۱

در ادامه غلو گویی های مصباح یزدی، وی مدعی است که نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر فردی پیام ولایت را درست درک نکند و آن را عوضی بفهمد یا بر اساس خواسته خود آن را تغییر دهد، یا مصداق آن را بر اساس خواسته خود بیابد، ممکن است، خسارت‌هایی برای جامعه به بار بیاورد که صدام هم آن ضررها را نزد.
به گزارش خبرگزاری رسا، محمدتقی مصباح یزدی، نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، در اولین یادواره شهدای مخابراتی و بی‌سیم‌چی استان قم بیان داشت: ما نیز در جنگ نرم نیاز به کسانی مانند بی‌سیم‌چی‌ها داریم تا سبب انتقال یافتن پیام به دیگران شوند.
وی گفت: در جنگ نرم نیز باید پیام مقام ولایت به وسیله واسطه‌های مورد اعتماد به عموم مردم برسد، البته پیام‌ها در موقع جنگ سخت با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری داشت، برخی از این پیام‌ها عام، برخی خاص و برخی بسیار ویژه بودند، که این موضوع در جنگ نرم نیز وجود دارد.
مصباح یزدی ادامه داد: برخی موضوعات اگر به صورت عام گفته شود، سبب سوء استفاده دشمن می‌شود، برخی از خطرها اگر آشکار گفته شود به دلیل کم بودن ظرفیت مردم سبب ناامیدی می‌شود.
وی افزود: در جنگ نرم برخی از پیام‌ها رمزی است، گاه فرمانده کل قوا در جنگ نرم از زبانی رمزگونه استفاده می‌کند و آنان که خبره در این زمینه هستند پیام را به درستی درمی‌یابند.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که در جنگ نرم نیز نیاز به واسطه‌هایی است که پیام فرمانده کل قوا را تفسیر کنند، ادعا خاطرنشان کرد: در فتنه ۸۸ اهمیت این پیام‌رسانی و پیام‌گیری و وجود این واسطه‌ها معلوم شد، برخی‌ها از فتنه ۸۸ سرسری گذشتند.
وی با تکرار سناریوهای ثابت نشده گفت: هنوز برخی افراد فتنه ۸۸ را امری اتفاقی می‌خوانند، در صورتی که طراحان اصلی آن اعتراف می‌کنند که آن فتنه را از ده‌ها سال پیش طراحی کردیم.
وی اظهار داشت: امروز در دوران جنگی هستیم که از جنگ سخت خطرناک‌تر و مهم‌تر است، در جنگ سخت اگر عملیاتی با شکست مواجه می‌شد، مردم بدعاقبت و جهنمی نمی‌شدند، اما در جنگ نرم این‌ گونه است.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این‌که شکست در جنگ نرم منجر به شکست خوردن ارزش‌های دینی و اسلامی جامعه است،‌ خاطرنشان کرد: ضعیف شدن علاقه به اسلام و تشیع و تضعیف پایبندی از اثرات شکست در جنگ نرم است.
وی گفت: اگر کسی در عقاید خود و دلبستگی به ولایت تردید یافت و سست شد، نتیجه آن خسران ابدی است، افزون بر آثار بدی که در این دنیا خواهد داشت.
رهبر معظم انقلاب شایسته‌ترین فرد برای اداره جامعه است
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: مردم ما نشان داده‌اند که هیچ عاملی نمی‌توان مانع آنان در پیش‌برد اهداف اسلام و انقلاب باشد که این امر در ۲۲ بهمن نمود یافت.
وی با ابن ادعا که اکنون در جهان درمی‌یابیم که “رهبر معظم انقلاب شایسته‌ترین فرد برای رهبری جامعه اسلامی است،” بیان کرد: ایشان بهترین فرد برای این جایگاه هستند، این نشان می‌دهد که در رهبری کمبودی نداریم.
مصباح یزدی گفت: اگر کمبودی وجود داشته باشد از وسائط است، مدیران و مسؤولان کشور باید در برطرف کردن ضعف‌های خود اهتمام ویژه داشته باشند.
وی اظهار داشت: ضعف در پیام‌رسانی یکی از این ضعف‌ها است، اگر فردی پیام ولایت را درست درک نکند و آن را عوضی بفهمد یا بر اساس خواسته خود آن را تغییر دهد، یا مصداق آن را بر اساس خواسته خود بیابد، ممکن است،‌ خسارت‌هایی برای جامعه به بار می‌آورد که صدام هم آن ضررها را نزد.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: طبقه‌های میانی جامعه مانند عالمان و نویسندگان باید پیام ولایت را به درستی درک کنند و آن را به دیگران ابلاغ کنند./