قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد ایران در جام جهانی ۲۰۱۳

۴ اسفند ۱۳۹۱

تیم ملی کشتی آزاد ایران با پیروزی احسان لشگری در وزن ۷۴ کیلوگرم قهرمان چهل و یکمین دوره پیکارهای جام جهانی کشتی آزاد در سال ۲۰۱۳ شد.
به گزارش ایرنا، این مسابقه عصر امروز (جمعه) و لحظاتی پیش در سالن مملو از تماشاگر ۱۲ هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد و احسان لشگری در دو وقت متوالی و با نتایج یک بر صفر و ۲ بر صفر ماگومد ابراهیم اف روس را شکست داد.
پیش از این، حسن رحیمی، مسعود اسماعیل پور و صادق گودرزی در وزن های ۵۵، ۶۰ و ۷۴ کیلوگرم مقابل حریفان روس خود پیروز شده و مهدی تقوی در وزن ۶۶ کیلوگرم شکست خورده بود.
چهل و یکمین دوره پیکارهای جام جهانی کشتی آزاد، در این پیکارها که از روز پنجشنبه آغاز شد، تیم های روسیه و ایران با شکست رقبای خود در دیدارهای گروهی، به عنوان تیم های برتر دو گروه ˈآˈ و ˈبیˈ به دیدار نهایی صعود کردند.
تیم ملی کشتی آزاد ایران در دورهای اول تا چهارم رقابت های مرحله مقدماتی در گروه ˈبیˈ، تیم های ژاپن، بلغارستان، گرجستان و آمریکا را به ترتیب با نتایج ۷ بر صفر، ۶ بر یک، ۷ بر صفر و ۶ بر یک شکست داده بود.
در پیکارهای جام جهانی کشتی آزاد در سال ۲۰۱۳ که به صورت تیم به تیم برگزار می شود، تیم های روسیه، جمهوری آذربایجان، بلاروس، ترکیه و قزاقستان در گروه ˈآˈ و تیم های ایران، آمریکا، گرجستان، ژاپن و بلغارستان در گروه ˈبیˈ رقابت کردند.