ایران قهرمان جام جهانی کشتی آزاد شد

۴ اسفند ۱۳۹۱

تیم ملی کشتی آزاد ایران در فینال جام جهانی کشتی آزاد با شش بر یک تیم روسیه را شکست داد و برای دومین سال پیاپی قهرمان جام جهانی شد.
در فینال این مسابقات که در ورزشگاه آزادی برگزار می شد، حسن رحیمی (۵۵ کیلوگرم)، مسعود اسماعیل پور (۶۰ کیلوگرم)، صادق گودرزی (۷۴ کیلوگرم)، احسان لشگری (۸۴ کیلوگرم)، حامد تاتاری (۹۶ کیلوگرم) و کمیل قاسمی (۱۲۰ کیلوگرم) بر حریفان خود پیروز شدند و فقط مهدی تقوی (۶۶ کیلوگرم) مغلوب حریف روس خود شد.
ایران روز گذشته (پنجشنبه ۳ اسفند) با پیروزی مقابل تیم های ژاپن، گرجستان، بلغارستان و آمریکا در مرحله گروهی به فینال این مسابقات راه یافته بود.
ایران سال گذشته در این مسابقات که در باکو برگزار شد در فینال میزبان را شکست داد و قهرمان شد.
در تاریخ این مسابقات که از سال ۱۹۷۳ برگزار می شود ایران و روسیه (دو بار در قالب تیم شوروی) هفت بار مقابل هم در فینال قرار گرفتند که امسال برای اولین بار ایران توانست در فینال روسیه ر ا شکست دهد و به چهارمین قهرمانی خود در این مسابقات دست یابد.
دو روز پیش تیم ایران در فینال جام جهانی کشتی فرنگی ۵ بر ۲ مغلوب روسیه شد و فرصت چهارمین قهرمانی پیاپی در این بازی ها را از دست داد. بسیاری از کارشناسان علت باخت ایران در این مسابقات با توجه به امتیاز میزبانی ایران، نبودن محمد بنا در کنار تیم ایران بر شمردند.
محمد بنا که موفق شد در لندن ایران را برای نخستین بار به سه مدال طلا در کشتی فرنگی برساند، پس از پایان بازی های المئیگ از سرمربی گری تیم ایران کناره گیری کرد.