ایران قهرمان جام جهانی کشتی آزاد شد

۴ اسفند ۱۳۹۱

تیم ملی کشتی آزاد ایران توانست با پیروزی مقابل تیم کشتی روسیه قهرمان جام جهانی رشته آزاد شود. پیش‌تر در رشته فرنگی ایران با شکست مقابل روسیه در جایگاه دوم قرار گرفته بود. این رقابت‌ها در تهران برگزار شد.
روز جمعه چهارم اسفند ماه (۲۲فوریه) ایران توانست با نتیجه شش بر یک تیم روسیه را شکست دهد و در جایگاه نخست جام جهانی کشتی که در تهران  برگزارشد، قرار بگیرد. ایران با این قهرمانی توانست موفقیت سال گذشته خود را در رشته کشتی آزاد تکرار کند.

یک روز پیش‌از آن آزادکاران ایرانی توانسته بودند ایالات متحده آمریکا را شکست دهند و به فینال رقابت‌ها راه یابند. بازی فینال در حضور بیش از ۱۲هزار تماشاگر در سالن سرپوشیده ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد.

در تیم ایران حسن رحیمی (۵۵ کیلوگرم)، مسعود اسماعیل‌پور(۶۰ گیلوگرم)، صادق گودرزی(۷۴کیلوگرم)، احسان لشگری (۸۴کیلوگرم)، حامد تارتاری (۹۶کیلوگرم) و کمیل قاسمی (۱۲۰کیلوگرم) حریفان روس خود را شکست دادند.

تنها مهدی تقوی کشتی‌گیر وزن ۶۶ کیلوگرم ایران نتوانست بر الکساندر بوگوموئف غلبه کند و با نتیجه چهار بر یک مغلوب این کشتی‌گیر روس شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران -ایسنا- رسول خادم سرمربی تیم کشتی آزاد ایران با ابراز خوشحالی از موفقیت به دست آمده افزود: «خوشبختانه توانستیم با شکست روسیه در فینال انتقام کشتی فرنگی را هم بگیریم. البته تیم فرنگی ایران خیلی خوب بود، ولی روسیه در فرنگی بسیار قدرتمند ظاهر شده بود.»

در دیدار رده‌بندی تیم کشتی آزاد ایالات متحده آمریکا با غلبه بر بلاروس در جایگاه سوم قرار گرفت. تیم‌های بلاروس و آمریکا در مسابقات گروهی در مقام‌های دوم گروه‌های A و B مرحله مقدماتی قرار گرفتند.

چهل و یکمین دوره رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۳ کشتی آزاد در تهران که از روز پنجشنبه در دوگروه آغاز شد. تیم‌های روسیه، جمهوری آذربایجان، بلاروس، ترکیه، قزاقستان در گروه A و تیم‌های ایران، آمریکا، گرجستان، ژاپن و بلغارستان در گروه B قرار داشتند.

محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور ایران در مسابقات فینال حضور داشت و در پایان رقابت‌ها جوایز تیم‌ها را به آنها اهدا کرد. رییس دولت ایران همچنین با کشتی‌گیران و مربیان ایالات متحده آمریکا عکس یادگاری گرفت.