شواهد دیگری از ظهور مجدد نازیسم در اوکراین!

۲۴ دى ۱۳۹۲

م . چابکی:  تخریب آثار تاریخی از دوران اتحاد شوروی در واقع تخریب اعتقادات وپیوند برادرانه ماست. باید دستگاه پلیس، دادگستری و مقامان مسئول مسببان این خبرابکاری را مجازات کنند. اکثرمردم معتقد ما نباید اجازه دهند این عملیات تخریب تکرار گردد.

روزدوشنبه هنگا م قطع برق وخاموشی خفاشان شب، فاشیستهای اوکراینی با استفاده از تاریکی با پاشیدن رنگ به مجسمه لنین حمله ور شدند . معترضان اوکراینی به دلیل قطعی برق مجبور شدند چادرهای اعتراضی خود در میدان استقلال در مرکز کیف  با موتور برق روشن نگه دارند. اما روز دوشنبه بار  دیگر به مجسمه  ولادیمیر لنین، اولین رهبر بلشویک‌های روسیه در شهر” بردیچف” مورد حمله قرارگرفت . به گفته یک مقام مسئول محلی، عده‌ای با اقدام  پاشیدن رنگ سیاه به مجسمه لنین حمله ور شدند .سخنگوی ناحیه ” ژیتومیه” در این خصوص گفت: یک نفر توانایی خراب کردن یک مجسمه دو متری را ندارد و این کار توسط چندین نفر در طول شب انجام شده است. این اولین بار نیست که تعدادی از فاشیستهای اوکراین  دست به ویران کردن مجسمه لنین نماد اولین رهبر  زحمتکشان جهان می‌زنند . در روز هشتم دسامبر۲۰۱۳ .گروهی که صورتشان را با ماسک پوشانده بودند، ازمیان تظاهر کنندگان وارد میدان “بسارابسکا” واقع در مرکز این شهر شدند. بالای سر مجسمه سه و نیم متری لنین رفتند. با طناب فولادی به سر و گردن مجسمه پیچیده و با خشم آنرا پائین کشیدند. سپس به شکل وحشیانه ایی بقایای این بنای تاریخی و “نماد انقلابی کارگران” را با پتک و دیلم چکش تکه تکه کردند .این گروه آگاهانه از موضع سیاسی به بنای تاریخی لنین می نگریستند و آن را سنبل پیروزی خلق شوروی بر آلمان نازی و نشانه اولین بنیان گذار حکومت کارگری در جهان می دیدند. آن ها بیرق اردوی قیام اوکراین که نماد مخالفت با کمونیسم و ارتش سرخ در جنگ جهانی دوم بود را در محل مجسمه “لنین” نصب کردند .
درچند روز گذشته شب کریسمس کاتولیک ها گورسربازان گمنام ارتش سرخ را دریکی از استانهای اوکراین نابود کردند .
“الکساندرپریسیاژنوک” نماینده پارلمان ومعاون حزب کمونیست اوکراین می نویسد:
هتک حرمت به گور مشترک سربازان شوروی , نشانه ایی از ظهور مجد د نازیسم است. در شب مراسم برگزاری ارتدکس های مسیحی. گور دسته جمعی سربازان گمنام ارتش شوروی که در شهر”گلی نیان “واقع در استان” له ووفسکی” نابود گردید. این عمل فراتر از درک انسانی واخلاقی است .که مزار دسته جمعی ۳۲ سرباز ارتش سرخ که جان خود را در مبارزه علیه فاشیسم از دست داده اند , نابود گردد. چه کسانی مرتکب این عمل خرابکارانه شده اند جای سئوال است؟ چه کسانی مدال جانبازان را پاره می کنند. وپرچم پیروزی را به آتش می کشند وضرب وشتم در روز ۹ ماه مه را به بازماندگان انجام می دهند و روز پیروزی را به عزا داری در شهر” بی یوا” بدل میکنند.چه کسانی در مکانهای پیروزی ارتش سرخ و میدانهای لنین مارش فاشیسم می سرایند. وچه کسانی با سرسپردگان نازی وهمدستی با آنها درمیدان تظاهرات قرار دارند. هتک حرمت از یک گور دسته جمعی از سربازان گمنام ارتش سرخ. شواهدی ازنازیسم مجد د در استان” لی ووف” چرا؟ البته تظاهرات نازیسم می تواند درهرنقطه ایی  از کشور ما صورت بگیرد .ولی در غرب اوکراین برای تخریب و سو استفاده از سمبل پیروزی شواهد زیاد تری وجود دارد. کمونیستهای اوکراین مد تها است در فکر آنند که مستقلا از آثار باز مانده های جنگ, برای جلوگیری از خرابکاری ملی گرایان آنها را حفظ کنند. تخریب آثار تاریخی از دوران اتحاد شوروی در واقع تخریب اعتقادات وپیوند برادرانه ماست .باید دستگاه پلیس , دادگستری و مقامان مسئول مسببان این خبرابکاری را مجازات کنند.اکثرمردم معتقد ما نباید اجازه دهند این عملیات تخریب تکرار گردد. ما کمسومولها (جوانان کمونیست )وارثان پیروزی بر فاشیسم باید باتمام وجود به حفظ این گونه آثار کوشا باشیم. برگرفته از سایت حزب کمونیست اوکراین مورخ  ۱۰٫۰۱٫۲۰۱۴
http://www.kpu.ua/aleksandr-prisyazhnyuk-oskvernenie-bratskoj-mogily-sovetskix-voinov-svidetelstvo-vozrozhdayush.
م . چابکی    ۱۱٫۰۱٫۲۰۱۴
.