ممانعت از دفن پیکر ناصر میناچی در حسینیه ارشاد توسط شهرداری

۵ بهمن ۱۳۹۲

از دفن دکتر ناصر میناچی از موسسان حسینیه ارشاد توسط شهرداری و با دخالت نیروهای امنیتی و انتظامی ممانعت به عمل آمد.
به گزارش سحام٬ عصر امروز بنا به وصبت آن مرحوم٬‌قرار بود پیکر ایشان را در صحن حسینیه ارشاد و در کنار مرحوم همایون دیگر بنیانگذار حسینیه ارشاد دفن نمایند.
افراد و چهره های بسیاری همچون مهندس معین فر٬ دکتر پیمان، مهندس توسلی، محمد بسته نگار، استاد مجتهد شبستری، محمدجواد مظفر، هاشم آغاجری، سارا و احسان شریعتی و مجتبی طالقانی که برای حضور در این برنامه به حسینیه ارشاد آمده بودند در ساعت ۷و نیم بعدازظهر با لغو مراسم دفن پیکر مرحوم میناچی روبرو شدند.
گویا شهرداری علیرغم صدور مجوزی در این باره در سال ۸۴ و طبق وصیت آن مرحوم٬ با دفن پیکر ایشان در حسینیه ارشاد مخالفت نموده و مقرر کرده که ایشان را در قطعه نامداران و هنرمندان بهشت زهرا دفن نمایند.
بنا به این گزارش٬ تلاش ها و تماس های صورت گرفته توسط آقای مسجدجامعی نیز کاری از پیش نبرده است.
میناچی که سال های طولانی مدیریت این نهاد مذهبی را بر عهده داشت امروز صبح بعد از تحمل بیماری دارفانی را وداع گفت و به دیار حق شتافت.
سایت ملی مذهبی نیز دراینباره تاکید کرده که در طول سال های اخیر ، حاکمیت از هر گونه برگزاری مراسم های شخصیت های ملی-مذهبی در حسینیه ارشاد ممانعت به عمل آورده است.
ناصر میناچی حقوقدان و از جمله تهیه کنندگان پیش نویس قانون اساسی جمهوری اسلامی در اوایل انقلاب بود که در این پیش نویس نامی از ولایت فقیه نبود.
دکتر میناچی با تشکیل دولت موقت، وزارت تبلیغات و جهانگردی (ارشاد فعلی) و سرپرستی اوقاف را بر عهده داشت.
وی یکی از بنیانگذاران حسینیه ارشاد است که بعد از تعطیلی آن در سال ۱۳۵۱ از سوی ساواک مدیریت آن را بعد از انقلاب بر عهده گرفت . به خصوص روشنفکران دینی به رغم محدویت های فراوان فرصت داشتند تا در مقاطعی نظرات و بحث های خود را در این نهاد مذهبی بیان کنند.
دکتر میناچی در طول سال های گذشته به رغم فشارهای شدید امنیتی حسینیه را حفظ کرده بود و تا حد امکان تلاش می کرد با حضور روشنفکران دینی چراغ این نهاد مذهبی را زنده نگاه دارد.