هاشمی: اعتماد مردم به مسئولان وظیفه آنان را سنگین تر کرده است

۹ بهمن ۱۳۹۲

آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از روحانیون و اساتید حوزه های علمیه قم، مشهد و تهران با تبریک فرا رسیدن ایام دهة مبارک فجر، پیروزی انقلاب اسلامی را نتیجه مجاهدتها و رهبری مدبرانه امام خمینی(ره)، پیشتازی روحانیت و همراهی مردم دانست وگفت: پیروزی انقلاب اسلامی اتمام حجت خدا برای روحانیت و جامعه ای بود که گرفتار حکومتی مستبد و ظالم بودند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: انتخاب یک روحانی در انتخابات اخیر، بیانگر اعتماد مردم به روحانیت به عنوان معلمان و مروجان دینی است و برپایه همین اعتماد و اطمینان نیز مسئولیت بسیار سنگینی بعهده مسؤولان بویژه روحانیت قرار دارد.
به گزارش آفتاب، آیت الله هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از عقب ماندگی کشور در ۸ سال گذشته و به هدر رفتن سرمایه های کشور بویژه در بخش های مشترک نفت و گاز با کشورهای همسایه و سرمایه گذاری های اساسی، گفت: تغییر مدیریت اجرایی کشور بیانگر هوشمندی مردمی است که بدنبال زندگی بهتر و با نشاط تری هستند و وظیفه ما نیز ایجاد امنیت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به دور از ظلم، تبعیض و برپایه عدالت و اعتدال برای مردمی است که پشتوانه این نظام هستند.
ایشان در ادامه به تشریح چگونگی مذاکرات هسته ای و اثرات مثبت آن در اوضاع اقتصادی کشور پرداخت و گفت: مذاکرات با شجاعت مذاکره کنندگان ایرانی انجام و مورد حمایت مسؤولان ارشد نظام قرار داشته و دارد و حضور هیأت های اقتصادی و سیاسی و شرکت های بین المللی بزرگ کشورهای صنعتی، بیانگر اقدام بزرگی است که باید از آن حمایت نمائیم و انتظار ما نیز برخورد صادقانه از سوی طرف های مقابل می باشد.
آیت الله هاشمی رفسنجانی به چگونگی شکل گیری سلفی ها و خطرات افراطی ها و تندروها برای جهان اسلام اشاره کرد و افزود: بدنبال هر استبدادی، تندروی و نتیجه آن نیز استبداد ایجاد می شود و این همان دور باطلی است که باید از آن اجتناب و در مقابل، با تمسک به قرآن مجید، تفکر اعتدالی را ترویج کرد و حق مردم برای دخالت در سرنوشت خود را مورد احترام و تکریم قرار داد.
ایشان آیة شریفة «وامرهم شورا بینهم» را قاعده ای دانست که تمام زندگانی بشر را دربر می گیرد و همه ائمه و پیامبر (ص) نیز پیرو این امر بوده اند، که اگر اینگونه عمل شود استبدادی بوجود نخواهد آمد.
در ابتدای این دیدار حجج الاسلام والمسلمین آقایان قابل، واحد و صفری از قم، عجم از مشهد و هادی غفاری و اشرفی اصفهانی از تهران به نمایندگی از جمع حاضر با بیان مطالب خویش درخصوص مسائل روز بر ضرورت شکل گیری تشکلات مردمی تأکید کردند.