ضرر ۸۰۰ میلیون دلاری بابک زنجانی به وزارت نفت

۲۷ خرداد ۱۳۹۳

«حسین دهدشتی»، عضو کمیسیون انرژی مجلس هم پیگیر پرونده «سعید مرتضوی» و فساد در تامین‌اجتماعی است و هم پیگیر پرونده «بابک زنجانی». با آنکه همیشه آرام است و کمتر نشانه‌های عصبانیت در چهره‌اش نمایان می‌شود در مصاحبه با روزنامه شرق در باره ‌خبر آلوده‌بودن محموله‌های نفتی که زنجانی آن را جابه‌جا کرده هم به‌تازگی به گوش رسیده، گفت :زنجانی نفت‌هایی که فروخته بود را خوب نگهداری نکرده و در بازگشت این محموله کیفیت قبل را نداشته و آلوده شده بود و موجب ضرروزیان وزارت نفت شده است.
زنجانی میعانات را در کشور چین ذخیره کرده بود و زمینه فروش محموله مهیا نبوده و به‌همین‌خاطر محموله را در جایی ذخیره کرده یا به امانت گذاشته بود و بابت نگهداری محموله هم هزینه می‌داده اما کیفیت نگهداری محموله در مخازن چینی خوب نبوده و به‌همین‌خاطر نزدیک به ۸۰۰‌میلیون‌دلار ضرر متوجه وزارت نفت شده چرا که زنجانی بعدتر همین محموله را به وزارت نفت بازگرداند در حالی‌که نفت به‌فروش‌نرسیده، کیفیت پیشین را نداشت.
این اتفاق تازه ای در پرونده زنجانی است. علاوه بر این گزارش رسیده که او در برهه‌ای هم نفت تحویل‌گرفته را با پول پایین فروخته و این کار هم به اعتبار وزارت نفت آسیب زده و هم به صادرات نفتی. به‌هرحال اطلاعات موردنظر در این زمینه فرستاده شده و انتظار داریم که قوه‌قضاییه با سرعت و دقت در این زمینه وارد شود.