پزشکیان: اگر ممنوع‌البیان شدن خاتمی مصداق آزادی است، پس دیکتاتوری چیست!

۲۶ تير ۱۳۹۳

دکتر مسعود پزشکیان، نماینده تبریز در مجلس درباره ی درخواست پارداریچی ها برای ممنوع البیانی و ممنوع التصویری و ممنوع الخروجی خاتمی گفت: کجای این رفتار ناشی از آزادی است؟ اگر این رفتار مصداق آزادی است پس دیکتاتوری و خفقان چه معنایی دارد؟
به گزارش انصاف نیوز، وزیر بهداشت دولت اصلاحات در گفت‌وگو با فرهیختگان با انتقاد از درخواست ممنوع‌البیان کردن سیدمحمد خاتمی، رییس‌جمهوری پیشین کشور از سوی ۹ نفر از نمایندگان وابسته به جبهه پایداری گفت: از طرفی مدعی می‌شویم که اسلام دین آزادی است و از طرفی دیگر می‌خواهیم حق اولیه شهروندی را که اتفاقا هشت سال رئیس‌جمهوری این کشور بوده است و یک بار ۲۰ میلیون و بار دیگر ۲۲ میلیون رای مردم را کسب کرده است، بگیریم و بگوییم تو حق حرف زدن نداری، اجازه خروج از کشور نداری، حتی اجازه نداری تصویرت جایی منتشر شود.
این مدرس نهج‌البلاغه افزود: این تناقضات جای بحث دارد. کجای این رفتار ناشی از آزادی است؟ اگر این رفتار مصداق آزادی است پس دیکتاتوری و خفقان چه معنایی دارد؟
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌دانم آقایان درخواست ممنوع‌البیان شدن را از چه خاستگاه دینی‌ و برپایه چه اعتقادی مطرح می‌کنند؟ زیرا چنین اقدامی با آموزه‌های همه ادیان مغایرت دارد.
پزشکیان با بیان اینکه «این رفتار‌ها و درخواست‌های نامشروع برای من تعریف نشده است و در ذهنم جا نمی‌گیرد»، گفت: چطور می‌شود چنین درخواست غیر‌منطقی و خارج از عرفی از طرف یک نماینده مجلس که قانونگذار است و خودش باید ‌‌نهایت قانونمندی باشد، مطرح شود؟
وی در عین حال تاکید کرد که معتقدم نباید چنین حرف‌هایی را زیاد جدی گرفت زیرا نماینده مجلس مطابق قانون اساسی در اظهارنظر آزاد است و نمی‌توان جلوی بیان عقیده وی را گرفت.
وزیر بهداشت دولت سیدمحمد خاتمی اظهار کرد: با این حال اگر چنین دیدگاهی بر کشور حاکم شود، نتیجه آن خواهد شد که مملکتی با رفتار و دیدگاه شکل خواهد گرفت؛ بنابراین مردم باید برای مجلس آینده به نمایندگانی رای دهند که قلبی فراخ و باز داشته باشند و افق فکرشان کوتاه نباشد.
پزشکیان یادآور شد: خداوند وقتی از پیغمبرش می‌خواهد نزد فرعون برود، به ایشان می‌گوید که با زبان لین (نرم) و ملایم با فرعون صحبت کند، حالا نه این افراد پیغمبر خدا هستند و نه آقای خاتمی و امثال وی فرعون هستند؛ بنابراین تاکید دارم که مردم باید مراقب باشند که چه کسانی را به مجلس دهم می‌فرستند.