قالیباف پس از ۹ سال شهرداری: خانم ها نباید با نامحرم معاشرت کنند/ ما غیرت داریم

۲۷ تير ۱۳۹۳

کلمه – گروه اجتماعی: محمد باقر قالیباف شهردار تهران بالاخره به حرف و حدیث ها پیرامون تفکیک جنسیتی بین کار کنان شهرداری پایان داد و حرف اصلی را گفت که خانم ها نباید با نامحرم معاشرت کنند و دلیل آن را هم غیرت بیان کرد.
به گزارش کلمه وقتی زمزمه های مبنی بر تفکیک جنسیتی بلند شد همفکران قالیباف در شورای شهر آن را رد کرده و گفتند که این بخشنامه برای ترفیع بوده است. اما آنان توضیح ندادند برای مثال خانمی که سالها تایپیست بوده و یا منشی دفتر به چه مقامی می تواند ترفیع گرفته باشد.
این بخشنامه که اواخر اردیبهشت ماه از سوی مدیریت شهرداری به بخش های مختلف صادر شد اعتراض زنان و فعالان اجتماعی را به دنبال داشت. ولی پاسخ شهرداری و برخی از اعضای شورای شهر نفی آن بود و مرتب آن را تکذیب کردند.
حال امروز شهردار تهران که سخنران پیش از خطبه نمازجمعه تهران بود حرفی را که باید اول می زد آخر زد.
شهردار تهران با اشاره به صحبت‌های مطرح شده درباره تفکیک جنسیتی در شهرداری گفت: ما غیرت دینی داریم، حرف ما این است که نباید اجازه دهیم یک خانم در طول زمان معاشرت بیشتری با نامحرمان داشته باشد تا با محرمان خود و شوهر و فرزندش، زیرا این موضوع کانون خانواده را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد.
به گزارش ایسنا محمدباقر قالیباف گفت:‌ در چند روز اخیر رادیوها و رسانه‌های خارجی مطالب کذبی را دنبال کردند و برخی رسانه‌ها هم در داخل کشور با آنها همراه شده‌اند و گفته‌اند که شهرداری تهران می‌خواهد تفکیک جنسیتی انجام دهد و زن و مرد را از هم جدا کرده و بین آنها دیوار بکشد.
وی ادامه داد: ما نظام اسلامی هستیم و غیرت دینی داریم. زمانی که در تهران پارک‌هایی برای بانوان ایجاد کردیم همین رسانه‌ها می‌گفتند می‌خواهند خانم‌ها را در جامعه راه ندهند که این حرف احمقانه‌ای بود. در کشور ما خانم‌ها مطابق اسلام از همه حقوق مثل مردها برخوردار هستند.
شهردار تهران امروز با ادبیاتی که ظاهرا میراث دولت قبل است با نمازگزاران سخن گفت. استفاده از الفاظی که تا پیش از آن از قالیباف کمی بعید بود.
شهردار تهران با بیان اینکه پنج پارک در تهران ایجاد کردیم که مورد استقبال بانوان قرار گرفت، گفت: بعد از این موضوع رسانه‌های خارجی و ایادی داخلی آنها خفه خون گرفتند و دیگر حرف نزدند.
وی با تاکید بر اینکه زنان کشور ما عفیف بوده و حجاب و شخصیت دارند، گفت: ۱۰ درصد مدیران شهرداری خانم هستند و شهرداری تهران در مقابل همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی بیشترین توجه را به بانوان داشته است و طبق گفته‌های مراجع ذیصلاح حجاب و عفاف در شهرداری تهران بسیار رعایت می‌شود.
وی افزود: حرفی که در شهرداری تهران زده‌ایم این بوده است که اگر در یک اتاق، یک مجموعه کاری که با هم همکاری می‌کنند و سه یا چهار نفر آنها آقا و سه چهار نفر دیگر خانم هستند و همه در یک رابطه مثلا در رابطه با بودجه فعالیت می‌کنند، می‌توان کاری کرد که آن چهار خانم در یک اتاق و چهار آقا در اتاق دیگری کار کنند.
وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم یک خانم در طول وقت اداری و در طی روزها و ماه‌ها ساعت تماس و معاشرتش با نامحرمان بیشتر از محرم، شوهر و فرزند او باشد، گفت: با گذشت زمان این موضوع کانون خانواده را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد. غیرت ما کجا رفته است؟ حالا “بی‌بی‌سی” هرچقدر می‌خواهد حرف بزند.