تصویرگر کتاب های درسی درگذشت

۲۸ تير ۱۳۹۳

منوچهر درفشه، تصویرگر کتاب‌های درسی، ۲۷ تیر ماه براثر سکته قلبی درگذشت.
یاشار درفشه- برادر زاده منوچهر درفشه – در گفت‌وگویی با خبرنگار هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ضمن تائید خبر در گذشت این هنرمند بر اثر ایست قلبی، گفت: منوچهر درفشه مدت‌ها به سرطان روده مبتلا بود و جراحی کرده بود اما دیگر در این زمینه مشکلی نداشت. این بیماری فقط باعث شده بود که نتواند از خانه بیرون برود البته او چند سال بود که دچار عارضه‌ی قلبی هم شده بود.
او افزود: منوچهر درفشه ازدواج نکرده بود بنابراین فرزند و همسری نداشت و در روزهایی درگذشت که قرار بود به خانه دیگری اسباب کشی کند چون صاحب‌خانه ملکش را خواسته بود. خودش اصلا از این اتفاق راضی نبود. من و تعدادی دیگر از اعضای خانواده در حال جمع‌آوری وسایلش بودیم، او که قرار بود مدتی در خانه‌ی ما ساکن شود می‌گفت من هرگز در طول عمرم خجالت‌زده نبودم ولی اکنون از این ماجرا خجالت می‌کشم.
درفشه گفت: در حال حاضر کیانوش غریب‌پور عضو هیأت بنیانگذار و دبیر دائمی جشنواره تصویرگری شاهکارهای ادبی ایران در حال پیگیری برگزاری مراسم تشیع این هنرمند از مقابل خانه‌ی هنرمندان ایران است. زمان و مکان برگزاری این مراسم اعلام خواهد شد.
منوچهر درفشه متولد ۱۳۱۹ بود که در سن ۷۴ سالگی درگذشت. او تصویرگر کتاب‌های درسی دهه‌ی ۶۰ و ۷۰ بوده است و از معروف‌ترین کارهای او می‌توان از تصویرگری درس «روباه و زاغ» نام برد.