فرستاده سازمان ملل: آتش‌بس کافی نیست، حصر غزه باید برداشته شود

۹ مرداد ۱۳۹۳

رئیس آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی امروز گفت که توجیهی برای حمله اسرائیل به مدرسه سازمان ملل وجود ندارد.
به گزارش فارس به نقل از رویترز، «پیر کراهنبول» رئیس آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی امروز پنج‌شنبه در جلسه شورای امنیت گفت که توجیهی برای حمله اسرائیل به مدرسه سازمان ملل وجود ندارد.
وی با اشاره به آمار روزافزون کشتار کودکان در غزه گفت: کودکان فلسطینی عدد و رقم نیستند، پشت هر کودک کشته شده داستان یک زندگی وجود دارد.
وی به اوضاع زندگی در غزه نیز اشاره کرد و گفت: آتش‌بس کافی نیست، حصر غیرقانونی غزه باید برداشته شود؛ این منطقه محل زندگی ۱٫۸ میلیون انسان است.
وی به نقل از مردم غزه گفت: فلسطینی‌ها می‌گویند که اگر در مقر سازمان ملل امنیت نداشته باشیم، دیگر در هیچ نقطه‌ای از غزه امنیت نخواهیم داشت.
رئیس «آنروا» گفت: تعداد فلسطینی‌های بی‌خانمان شده در این دور از حملات اسرائیل به غزه، ۴ برابر دو جنگ اخیر غزه است.
وی گفت: تأسیسات سازمان تحت نظر من در غزه دیگر گنجایش پناه‌جویان بیشتری را ندارد و ما نسبت به اعلامیه‌های ارتش درخصوص افزایش حملات به این منطقه، احساس خطر می‌کنیم.
رئیس آژانس سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی با اشاره به قوانین بین‌المللی در خصوص جنگ گفت: اسرائیل باید مسئولیت اسکان آوارگان ناشی از حمله به نوار غزه را بپذیرد.
حمله توپخانه‌ای هفته گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به مدرسه سازمان ملل در نوار غزه به کشته شدن ۱۵ نفر زخمی شدن ده‌ها تن دیگر انجامید.
دبیرکل سازمان ملل شب گذشته این حمله را «غیرقابل توجیه» و سخنگوی این سازمان، پرتاب گلوله‌های توپ به سمت مدرسه آنروا را «مایه شرماساری جهانیان» توصیف کرده بود.