آتش‌سوزی یک خودرو مقابل ساختمان وزارت اطلاعات/ از گزارش‌های ضد و نقیض تا حذف خبر از رسانه‌ها

۲۱ مرداد ۱۳۹۳

کلمه – گروه خبر: بعدازظهر امروز یک خودرو در ضلع شمالی اتوبان همت، مقابل ساختمان وزارت اطلاعات آتش گرفت، اما نه تنها خبر ابتدایی رسانه ها در این باره به سرعت و یکباره از همه سایت ها و خبرگزاری ها حذف شد، بلکه گزارش های بعدی نیز ضد و نقیض بود.
به گزارش کلمه، عصر امروز سایت های خبری از “اصابت یک دستگاه خودرو به دیوار وزارت اطلاعات” خبر دادند که “با انفجار و آتش سوزی” همراه بوده و به مسدود شدن یا ترافیک شدید در اتوبان های همت و صیاد شیرازی منجر شده است.
اما ساعتی بعد، این خبر که به سرعت در بسیاری از سایت های خبری و خبرگزاری ها منعکس شده بود، یکباره از خروجی تمام این رسانه ها حذف شد.
به فاصله اندکی، مسئولانی از سازمان های آتش نشانی، پلیس راهور و نیروی انتظامی به مصاحبه با رسانه ها پرداختند و خبر قبلی را تکذیب کردند.
اکنون آخرین خبر در این باره را خبرگزاری آریا منتشر کرده که اولین خبر را درباره حادثه منتشر کرده بود. آریا نوشته است: حوالی ساعت ۱۵ در ضلع شمالی اتوبان همت شرق به غرب کهنگی سیم های اتصالات برق یک ماشین سواری فولکس قدیمی باعث آتش سوزی آن می شود.
آریا افزوده که “این آتش سوزی با کمک عابرین و ساکنین محلی” برطرف شده است، حال آنکه سخنگوی سازمان آتش نشانی به ایلنا گفته: “نیروهای آتش‌نشانی پس از حضور در محل به خاموش کردن این خودرو می‌پردازند.”
در این خبر همچنین آمده که “ترافیک جزیی پدید آمده بعد از دقایقی برطرف” شده، اما تسنیم از قول رئیس پلیس راهور نوشته است که “بنابر آخرین گزارش‌های دریافت شده از مرکز کنترل ترافیک راهور پایتخت و بر اساس تصاویر دوربین‌های شهری، هیچ تصادف، سانحه و مساله خاصی در طول بزرگراه همت رخ نداده است.”