احمد خاتمی: نگوییم در فلان هشت سال کشور ویران شده است

۳ شهریور ۱۳۹۳

امام جمعه موقت تهران به منتقدین دولت احمدی نژاد هشدار داد که سیاه نمایی نکنند، و گفت که نباید بگوییم در فلان هشت سال کشور ویران شده است!
احمد خاتمی که در دانشکده هنر و معماری دانشگاه بوعلی سینا همدان سخن می گفت، با بیان اینکه روشنفکر دینی منصف است و منصفانه نقد می کند ولی روشنفکر غربی فقط بدی ها را می بیند، افزود: همه دولت‌های بعد از انقلاب ضعف‌ها و قوت هایی دارند. اما اگر ما دولتی را سراسر سیاه جلوه دهیم و بگوییم در فلان هشت سال کشور ویران شده است، به هیچ وجه نقد ما منصفانه نخواهد بود.
به گزارش ایسنا، این امام جمعه موقت تهران به مقایسه روشنفکر غربی و روشنفکر دینی پرداخت و افزود: روشنفکر دینی به غیب و خدای نادیدنی ایمان دارد و کورکورانه چیزی را قبول نمی کند و پرسشگر است، اما روشنفکر غربی با خداوند قهر بوده و سعی اش نابودی و نادیده گرفتن دین است.
وی با بیان این‌که ما انتظار داریم خروجی های دانشگاه هایمان، متخصصانی با خدا و مومن باشند، ادامه داد: روشنفکر قرآنی درگیر حزب، باند و گروه نمی شود و رضای خدا را در نظر می گیرد، اما روشنفکر غربی دُگم است و ملاک برایش دستور و امر حزب و گروه است.
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: دانشگاه ها کانون اندیشه هستند و نباید اسیر حزب و توده شوند. اسیر حزب بودن دانشگاه به معنی فکر فروشی و اندیشه فروشی است.
احمد خاتمی در پایان با تشریح فضاهای گوناگون حاکم بر جوامع گفت: در فضای حاکمیت حق، باید حق را یاری کرد. در فضای باطل، ما کف وظیفه و سقف وظیفه داریم. کف وظیفه این است که دین و ایمان خود را حفظ کنیم و تحت تاثیر جو قرار نگیریم و سقف وظیفه این است که تلاش کنیم فضای باطل را از بین برده و در فضای فتنه که باطل لباس حق را می پوشد، چراغ هدایت ما ولایت است. باید پشت سر ولی امر حرکت کنیم.