آیت الله مظاهری: بعضی از مخالفان دولت به دنبال ایجاد تنش در کشور هستند

۴ شهریور ۱۳۹۳

آیت الله مظاهری شامگاه دوشنبه در دیدار معاون اول رییس جمهوری با گرامیداشت هفتۀ دولت از خدمات و تلاش های رئیس جمهوری و دولت یازدهم قدردانی کرد.
به گزارش ایرنا، این مرجع تقلید افزود: کار دولت فعلی در سال گذشته با الطاف الهی آغاز شد که آرامش و امید خوبی در کشور ایجاد کرد و حفظ و صیانت از این آرامش و امید، برای همه خصوصاً دولتمردان امری ضروری و لازم است.
وی با اشاره به اینکه بعضی از مخالفان دولت، به جای نقد منطقی، به دنبال بر هم زدن آرامش و ایجاد تنش در فضای سیاسی کشور هستند، گفت: این روش غیراخلاقی و نادرست است.
آیت الله مظاهری خاطرنشان کرد: دولت محترم و سایر قوا و مسئولان باید با تدبیر و دقّت، از اینگونه برخوردها عبور کنند و از آرامش فضای سیاسی کشور صیانت کرده و اجازه ندهند تنش و اختلاف در بدنۀ نظام به وجود آید، از این رو باید در اظهار نظرها و اقدامات خود، اتّحاد و انسجام و عقلانیّت و تدبیر را مراعات کنند.
آیت الله مظاهری با قدردانی از تلاش های صادقانه و مواضع مثبت آقای جهانگیری معاون اوّل رئیس جمهور، به مشکل بزرگ آب در استان اصفهان اشاره کرده و افزود: مسالۀ زاینده رود و مشکلات مربوط به آن، یک مسئلۀ ملّی است و به استان اصفهان اختصاص ندارد؛ از این رو رفع معضلات مربوط به آن، به یک نگاه جامع و یک برنامۀ بلندمدّت نیاز دارد.
رئیس حوزه علمیه اصفهان از صبر و استقامت مردم و خصوصاً کشاورزانی که در اثر معضل آب در استان اصفهان به خصوص در مناطق شرق این استان، با مشکلات بسیار عدیده و پیچیده ای روبرو شده اند، تشکّر کرد.
ایت الله مظاهری از دولت و خصوصاً وزارت نیرو خواست تا با سرعت عمل و دقّت کارشناسی، اقدامات راهگشای خود را عملی کنند و پیش از آنکه دامنۀ معضلات کنونی وسیع تر شود، چاره اندیشی لازم را انجام دهند.
آیت الله مظاهری افزود: هیچکس اعمّ از مردم و مسئولان استان، در مسئلۀ آب به دنبال زیاده خواهی و تعرّض به حقوق دیگران و نظایر آن نیستند.
وی خاطرنشان کرد: تمام سخن مردم و مسئولان این است که قانون و مصوّبات متعدد دولت در این زمینه، اجرا شود و طرح های نیمه کاره ای که از سال ها قبل متوقّف مانده است، به اتمام رسانده شود و حقوق شرعی و قانونی کشاورزان و همچنین خسارت های آنان بدون اهمال و منت پرداخت گردد.
آیت الله مظاهری یکی از مهم ترین را هکارهای حل معضل آب در استان را جلوگیری از برداشت های غیرقانونی آب و ممانعت از تصمیمات سلیقه ای و غیرکارشناسی و نگاه های بخشی و باندی دانست.
وی تأکید کرد: درمان بسیاری از معضلات کشور، التزام به قانون و موازین قانونی است.
وی در پایان سخنان خود، از خدمات و تلاش های بی وقفۀ استاندار اصفهان در پیگیری معضل آب و مسئلۀ زاینده رود، تشکر و قدردانی کردند.