ادعای جدید علم‌الهدی: مخالفت رهبری با افزایش سرعت اینترنت

۲۶ شهریور ۱۳۹۳

کلمه – گروه اجتماعی: در حالی که این روزها همه کارشناسان از اشتباه بودن وضعیت کنونی فیلترینگ اینترنت سخن می گویند و دولت را به پرهیز از تکرار اشتباهات قبلی در این باره فرا می خوانند، امام جمعه مشهد ادعا کرده که رهبری با افزایش سرعت اینترنت مخالف است و در این باره به دولت پیام داده، اما دولت توجهی نکرده است!
به گزارش کلمه، درست یک روز پس از آن که جواد لاریجانی مشاور رئیس قوه قضاییه در پاسخ به گزارش اخیر بان کی مون گفت نظام مخالفتی با اینترنت پرسرعت ندارد، احمد علم‌الهدی عضو مجلس خبرگان رهبری از مخالفت آیت الله خامنه‌ای با افزایش سرعت اینترنت در ایران خبر داد.
این در حالی است که چندی پیش، وقتی افکار عمومی به فتوای منتسب به آیت الله مکارم شیرازی درباره حرام بودن استفاده از اینترنت پرسرعت واکنش منفی نشان دادند، این مرجع تقلید فتوای مذکور را تکذیب کرد و گفت که از اظهارات وی برداشت درستی نشده و او مخالفتی با اصل اینترنت پر سرعت ندارد.
با این حال علم الهدی ادعا کرده که رهبری با افزایش سرعت اینترنت مخالف است. او این ادعا را در جمع حلقه های صالحین مدیران استان خراسان رضوی بیان کرده است.
حلقه های صالحین، تشکیلاتی شبه نظامی در زیر مجموعه بسیج است که سردار نقدی سازماندهی آنها را برعهده دارد و در یکی دو سال اخیر اهداف سیاسی و جناحی را دنبال کرده اند.
امام جمعه مشهد در جلسه این حلقه ها، وزارت ارتباطات را بزرگ‌ترین «آفت» در ایران معرفی کرده! و مدعی شده که «در حالی که رهبری دستور دادند که از افزایش سرعت اینترنت پرهیز شود با این حال شاهد زیر پا گذاشتن دستورالعمل ایشان هستیم.»
علم‌الهدی همچنین با اشاره به اینکه اضافه کرده «اینترنت در جیب‌ تمام بچه‌ها قرار دارد»، این مسئله را باعث توسعه فحشا در جامعه دانسته است.
وی به مسئولان وزارت ارتباطات هشدار داده که فعالیت‌های این وزارتخانه «اوضاع اینترنت را به هم می‌ریزد.»
ادعای علم الهدی در حالی مطرح می شود که دفتر رهبری هیچ واکنشی درباره این ادعا تاکنون نشان نداده است و این سکوت تامل برانگیز شاید به این شایعه دامن بزند که نظر رهبری درباره اینترنت پرسرعت، حتی از آیت الله مکارم هم افراطی تر است.