آزادی دراویش بازداشتی/ وعده رئیس پلیس تهران برای پیگیری مطالبات معترضان

۳۱ شهریور ۱۳۹۳

کلمه – گروه خبر: صدها درویش بازداشت شده در تجمعات دو روز گذشته، از کلانتری های تهران آزاد شدند. سردار ساجدی نیا رئیس پلیس تهران بزرگ نیز به خانواده های دراویش زندان وعده داده که مطالبات آنها را در مراجع ذی ربط پیگیری خواهد کرد.
همزمان با آزادی دراویش بازداشت شده، گروههایی از دراویش گنابادی با شاخه گل از همکیشان خود استقبال کردند و آنها نیز برای ابراز برادری و دوستی، گل ها را به ماموران انتظامی هدیه دادند.
بر اساس گزارشی که مجذوبان نور منتشر کرده، بیش از ۸۰۰ تن از دراویش با وجود شکل نگرفتن هیچ تجمعی در روزهای شنبه و یکشنبه بازداشت شدند. آن ها در همبستگی با زندانیان خود که از حقوق قانونی و انسانی محروم شده و به این خاطر اعتصاب غذا کرده اند، دست به تجمع زده بودند.
همزمان با آزادی بازداشتی ها، رئیس پلیس تهران نیز در دیدار با همسران دو تن از دراویش زندانی وعده داده که وضعیت و مشکلات دراویش را پیگیری خواهد کرد.
خانواده های ۹ درویش زندانی که در اعتصاب غذا به سر می برند نیز در پیامی از برادران و خواهران ایمانی خود خواسته اند در دو روز آینده تجمع نکنند تا رئیس پلیس به وعده خود برای پیگیری خواسته های دراویش عمل کند.
نورعلی تابنده، قطب سلسله نعمت اللهی گنابادی، نیز در مصاحبه ای با مجذوبان نور از همدلی و اتحاد دراویش تشکر کرد و از اتهام زنی های خلاف واقع و اختلاف افکنی های برخی دستگاه های مسئول در جامعه انتقاد کرد.
آقای تابنده همچنین از سکوت مراجع در قبال این اتهامات و تبلیغات سوء علیه دراویش نیز انتقاد کرد و اظهار داشت دراویش با کسی دشمنی ندارند اما اگر به آنها حمله شود، از خود دفاع خواهند کرد.